Originele stofzuigerzakken vs goedkopere aftermarket zakken

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Voor minder dan de helft kun je bij diverse stofzuig-webshops fleece zakken kopen die er kwalitatief vrijwel hetzelfde uitzien als de originele zakken van Festool/Bosch etcetera.
Maar houden ze ook schuur-fijnstof net zo goed tegen als de originele zakken? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Voor minder dan de helft kun je bij diverse stofzuig-webshops fleece zakken kopen die er kwalitatief vrijwel hetzelfde uitzien als de originele zakken van Festool/Bosch etcetera.
Maar houden ze ook schuur-fijnstof net zo goed tegen als de originele zakken? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Uitzien begint het al mee:) Voor mijn longen zou ik het risico niet nemen en gewoon originele zakken kopen tenzij ik bijvoorbeeld weet dat het precies dezelfde zak is met een ander label.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb voor beide 'bouw'zuigers wel online van die merkloze zakken besteld en ik moet zeggen dat ze voor mij prima voldoen. Ik heb echter wel bij de grote stofzuiger, welke aangesloten wordt op alle machines, zowel een cycloon er voor als ook een fijnstof filter er in (zo'n standaard papieren ding). De ander is een oudje, welke alleen gebruikt wordt bij klussen elders in huis, die heeft papieren zakken en ook zo'n extra fijnstof filter.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Uitzien begint het al mee:) Voor mijn longen zou ik het risico niet nemen en gewoon originele zakken kopen tenzij ik bijvoorbeeld weet dat het precies dezelfde zak is met een ander label.

Als je vac een goed filter heeft met reinigingsfunctie dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit als een merkloze zak iets meer stof zou doorlaten dan een originele zak.
De ketel wordt van binnen enkel wat stoffiger.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Van mijn festool stofzuigers gooi ik de zakken leeg
Even een masker op en rustig schudden In de kliko, fluitje van een cent, een zak gaat zomaar 10 rondes mee
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Tja, Festool en Co. zijn geen filterzak fabrikanten, die kopen het ook gewoon ergens in. Vervolgens plakken ze er hun logo op en wordt het flink duurder. Zo werkt dat nu eenmaal.

Dus, je zou de technische specificaties van de zakken naast elkaar moeten leggen. Die moeten wel ergens beschikbaar zijn. Is de aftermarket zak een fractie minder goed maar flink goedkoper, dan weet ik wel waar ik voor zou kiezen.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Van mijn festool stofzuigers gooi ik de zakken leeg
Even een masker op en rustig schudden In de kliko, fluitje van een cent, een zak gaat zomaar 10 rondes mee

Een merkloze Festool zak kost 2 euro. Als ie helemaal vol zit met zeer fijn schuurstof ga ik er niet mee boven een kliko hangen, gewoon gelijk dumpen dat ding.
Bij een originele zak die 7 euro kost kan ik het wel begrijpen.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
En welke zijn dat dan ?
De originele zijn adviesprijs voor 5 stuks 54 euro.... dan is een masker op en even leeggooien prima te doen

Bij destofzuigerzak.nl kosten 5 stuks fleece zakken voor de CTL Midi een tientje. 5 stuks originele kosten €33,-
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
33 euro kom ik niet tegen voor de mijne, die zijn 47,95
Desalniettemin is 13,95 voor 5 stuks een heel stuk vriendelijker
Ik ga ze vast een keer proberen, dank je voor de tip
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.