In 5 dagen een badkamer...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Uiteraard ben ik nog steeds lekker aan het rondneuzen en plannen aan het maken
Nu ben ik geen tegelzetter, doch kan ik wel redelijk tegelen, maar als er dan toch een tegel niet perfect zit stoort me dat

Ik kwam dit product tegen, kost wel iets meer tijd maar lijkt me (met name bij grote tegels) ideaal....
https://www.expressden.com/products...84QF9jNh-75grWH3yNRuFg&variant=13310772969525
Iemand ervaring met een soort gelijk product ?
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
https://www.youtube.com/watch?v=IWsY2eHE2oY

Wij gebruiken deze, deze kan je ook gebruiken als afstandhouder bij het stapelen van wandtegels. Als je ze vlak kan krijgen zonder nivelleersysteem dan werkt dat sneller, hangt af van de tegels die je gebruikt. Wij gebruiken voor grote wandtegels ardex x77,de meeste fabrikanten hebben wel een lijm voor grote zware tegels. Verticaal lijmrillen aanbrengen helpt ook voor het beter blijven hangen van zware tegels. Bij een nivelleersysteem zorgen voor een voldoende grove vertanding en de achterzijde van de tegel ook "schrapen" met lijm of inlijmen. En zorgen voor een vlakke ondergrond.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.535
Ik zou ook de spietjes gebruiken. Dan heb je een groter oppervlak onder de tegel. Met die kleine metalen haakjes zit je met zaagstukken, waar de onderkant niet vlak is, te klooien. Dat systeem met die spietjes werkt erg goed en als je grotere voegen wil, kan je combineren met tegelkruisjes. Ik lijm alle vloer en grote wandtegels met schonox sk.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
de Levelit kan je in verschillende diktes krijgen dacht ik. Hoe minder in je voegen, hoe makkelijker schoon maken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.535
Ik gebruik rubi, omdat ik dat op loopafstand van mijn huis op kan halen. Op voorraad hebben ze tot voegbreedte 3mm. Ik heb vaak het probleem dat de voegen op de vloer door moeten lopen op de wand. De mensen zoeken dan twee heel verschillende tegels uit die op de verpakking 60 cm zijn. Maar de calibers zijn vaak zo verschillend, dat je op de wand of de vloer met wat bredere voegen moet werken, om het er een beetje knap uit te laten zien. Soms is het verschil dusdanig, dat je beide voegen wat breder maakt om visueel meer eenheid te verkrijgen. Dan gebruik ik ingestoken tegelkruisjes om de voegbreedte aan te houden. Je ziet ook steeds meer tegels die uit een grote tegel van 1 bij 3 meter gezaagd worden. Daar zit vaak zoveel verschil in dat je met verschillende maten tegelkruisjes moet werken om binnen je maat te blijven. Ook dan gebruik ik een bredere voeg, zodat je wat meer speelruimte hebt. Bij een dunne voeg zie je het veel erger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.