Kärcher WD 5 cycloon hoe aan te sluiten op gereedschap

Incactus

Actieve deelnemer
9 okt 2018
63
26
Het past op bosch groen, bosch blauw afkortzaag, black en Decker, makita schuurmachine, dewalt zaagtafel, maar weer niet op mijn bosch blauw excenter machine (daarvoor had ik een festool koppelstuk nodig). Bij sommige machines moet je het echter wat bijsnijden, wat heel makkelijk gaat omdat het rubber is, maar dan past het dus weer niet machines met een kleinere aansluiting. In totaal heb ik 3 van deze dingen en daar red ik me prima mee.
Ik duw het gewoon aan de slang en machines vast en dat blijft bij mij goed zitten.
 

Jan004

Nieuw lid
1 okt 2014
5
0
Zo heb ik het gedaan met mijn WD6:

IMG_0183.jpg

Stuk vaste buis tussen stofzuiger en cycloon van 50 om geen zuigkracht te verliezen. Zonder was het al goed, nu nog beter :)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Moet ik nog achterkomen als mijn cycloon eenmaal 100% werkt. Zodra de vandiktebank erop aangesloten is. Denk dat ik het op een weggeefhoek zet als gratis zaagsel voor beesten. Tis per slot 100% schoon spul.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Zelf mieter ik het zaagsel in de groene kliko, zoals gezegd is het 100% organisch. Vroeg me alleen af hoe anderen er van af kwamen.

Voor beesten lijkt me het minder geschikt, het is veel te stoffig. Schaafsel van de gewone handschaaf zou wel als strooisel kunnen dienen lijkt me.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik had 2 vuilniszakken vol op de weggeefhoek gezet en waren binnen 1 dag opgehaald door 2 blije mensen. 1 voor cavia's en 1 voor konijnen geloof ik. je kan er mensen met weinig middelen erg blij mee maken heb ik gemerkt.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Ik neem het mee naar mijn werk voor de beesten daar. Werk op een zorgboerderij :)
 

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
Zo heb ik het gedaan met mijn WD6:

Bekijk bijlage 85360

Stuk vaste buis tussen stofzuiger en cycloon van 50 om geen zuigkracht te verliezen. Zonder was het al goed, nu nog beter
smile.png


Met welke slang en koppeling tussen cycloon en gereedschap?
 

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
Ik heb aan het uiteinde van de slang met glasband een verdikking gemaakt en die prop je in zon uiteinde. Daarna met ductape. Die verlopen van axminster zien er ook wel ok uit.

 
Laatst bewerkt:

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
In de houten plaat zit een ietwat verdiepte groef rondom. Hierin heb ik ook weer van die glasband geplakt. Werkt best aardig en met vacuum dicht het net wat makkelijker af dan met druk. ��
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.