Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 41
    Het past op bosch groen, bosch blauw afkortzaag, black en Decker, makita schuurmachine, dewalt zaagtafel, maar weer niet op mijn bosch blauw excenter machine (daarvoor had ik een festool koppelstuk nodig). Bij sommige machines moet je het echter wat bijsnijden, wat heel makkelijk gaat omdat het rubber is, maar dan past het dus weer niet machines met een kleinere aansluiting. In totaal heb ik 3 van deze dingen en daar red ik me prima mee.
    Ik duw het gewoon aan de slang en machines vast en dat blijft bij mij goed zitten.

OK, en dezelfde koppeling gebruikt om de slang aan de cycloon aan te sluiten?

Zo heb ik het gedaan met mijn WD6:

IMG_0183.jpg

Stuk vaste buis tussen stofzuiger en cycloon van 50 om geen zuigkracht te verliezen. Zonder was het al goed, nu nog beter

Vraag: waar laten jullie al dat zaagsel?

Uh, gewoon bij het afval? Lijkt me een prima plaats. Het gaat dan naar de vuilverbranding, waar er weer energie uit gewonnen wordt...

Moet ik nog achterkomen als mijn cycloon eenmaal 100% werkt. Zodra de vandiktebank erop aangesloten is. Denk dat ik het op een weggeefhoek zet als gratis zaagsel voor beesten. Tis per slot 100% schoon spul.

Zelf mieter ik het zaagsel in de groene kliko, zoals gezegd is het 100% organisch. Vroeg me alleen af hoe anderen er van af kwamen.

Voor beesten lijkt me het minder geschikt, het is veel te stoffig. Schaafsel van de gewone handschaaf zou wel als strooisel kunnen dienen lijkt me.

Schaafkrullen van de handschaaf zijn ook leuk spul om vuur mee aan te maken

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Ik zoek ook nog een nuttige toepassing van zaagsel...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisG Bekijk Berichten
    Ik zoek ook nog een nuttige toepassing van zaagsel...
    Je heb kachels die op zaagsel branden. Kachel in 't fimpje komt uit België.

Forum Rechten