Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

Kärcher WD 5 cycloon hoe aan te sluiten op gereedschap

Ik heb op aanraden van gebruikers van dit forum de Kärcher WD 5 gekocht. Ik wil hier een cycloon bij maken van Aliexpress/Ebay. De Kärcher is geleverd met maar één slang, die zou ik eigelijk intact willen houden. Ik zou dan de slang aansluiten op de cycloon, maar dan heb ik nog een extra slang nodig voor naar het gereedschap, liefst een langere want die van de Kärcher is te kort daarvoor.

Nou zijn er verschillende opties, die van Kärcher zelf, 3 meter voor zo'n 30 euro (https://www.bol.com/nl/p/karcher-ver...4.ProductImage). Deze heeft niet de goede aanlsuitingen maar daar valt we iets op te verzinnen

Ik zit ook te kijken naar de slang van Festool https://www.gereedschapcentrum.nl/fe...27-x-3-5m.html maar deze is gelijk 115 euro.

Ik gebruik een mix aan merken wat betreft gereedschap, schuurmachine van DeWalt, frees van Festool, Deltaschuurmachine van Bosch blauw, etc.

Hoe kan ik dit handig doen?

Welke cycloon wil je gaan gebruiken?

Je kunt ook op Granado.nl kijken. Scheelt nauwelijks in prijs en heb je hem veel sneller. Qua slang: kijk eens bij verkopers van zwembadbenodigdheden. Goedkoper ga je het niet krijgen.

Ik heb beide typen gehad, neem niet die van ebay met de platte bovenkant, de andere heeft een veel betere stofafscheiding en de kans dat de bovenkant lostkomt is een stuk kleiner. Dat heb ik met die platte bovenkant wel gehad namelijk.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Dat van die zwembadsites is een goede tip. Granada.nl bestaat niet, welke bedoel je?

Is de cycloon van Aliexpress wel goed?

Ik heb zelf een Nilfisk stofzuiger en heb idd de versie van Ali, ik heb tussen de Cycloon en de stofzuiger een stuk slang met binnen diameter van 50mm van deltaline die kun je heel mooi met 50mm PVC koppelingen (45gr bochten) kombineren en die past bij mij met wat ducttape erom heen in de aanzuigmond van de stofzuiger.
    De slang van de Nilfisk past precies op de uitgang van de cycloon dus het was allemaal redelijk eenvoudig op deze manier en ik had geen extra gewone slang nodig, van de dikke slang had ik wel een paar meter gekocht omdat ik die ook nodig heb bij mijn vlak/vandiktebankje, daar zit ook een 50mm aansluiting op.
    een foto met de oude cycloon erop:
    20151014_191953.jpg
    ik zie dat hier zelfs de oude Parkside nog op staat.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Bedankt, ik bestel eerst wel die cycloon en dan ga ik puzzelen/meten hoe ik het het beste kan doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmachiels Bekijk Berichten
    Dat van die zwembadsites is een goede tip. Granada.nl bestaat niet, welke bedoel je?

Is de cycloon van Aliexpress wel goed?
    Er staat:

Granado.nl met een o dus.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Klopt ook niet, krijg geen bestaande site.

Forum Rechten