Second opinion

rawcut

Nieuw lid
16 jun 2016
14
0
Beste woodworkers...
Mijn vrouw, samen met met schoonvader, beheren een monumentaal gebouw, een zogenaamde kasteelhoeve. Uiteraard in samenspraak met monumentenzorg, en met respect voor de historische waarde zijn er al veel verbeteringen geweesr.
het volgende project betreft de kapconstructie. In het verleden zijn er reparaties geweest waarbij houtworm is binnengekomen. Inmiddels is er overleg met enkele aannemers maar de inschattingen ook kwa aanpak variëren nog al...
ik ben al sinds enige jaren een fervente “woodworking.nl” fan, met te weinig tijd voor de praktijk. Ik blijf me verbazen over de aanwezige kennis.

dus nu mijn vraag; is er iemand, met voldoende kennis van monumentale dakcinstructies die ons een oprecht, vakkundig adcvies zou kunnen geven? Het gaat om expertise en inzicht. Het gebouw is deels uit 1400 (...). In overleg kunnen eventuele kosten nworden vergoed natuurlijk.

genoeg gezaagd, in afwachting, groet van rawcut....
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Wil je alleen advies of meer ? je twijfelt dus aan de aannemers, goed om dat verder te zoeken, je zal niet de eerste zijn waar het eea goed verkl..t word
Wat ga je met het advies doen (als dat wel overtuigend genoeg is) Ik kan me voorstellen dat als je de verkeerde aannemer treft hij a zal zeggen maar b of wil je degene die advies geeft ook het werk laten doen ?

Wellicht is het handig om ook wat foto's te plaatsen, dat spreekt toch meer tot de verbeelding
 

rawcut

Nieuw lid
16 jun 2016
14
0
Ha Toxic,
Natuurlijk bestaat de mogelijkheid om degene die met de juiste (lees geloofwaardige!) expertise komt het werk te laten uitvoeren. Het werk aan monumenten moet, zoals je weet, wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Verder bestaat de mogelijkheid om de uitvoering deels onder subsidie te doen. Maar daarvoor is dan weer een professioneel goed onderbouwde beschrijving nodig. Daarom is, in eerste aanleg, juist die expertise zo belangrijk teneinde tot een juist bestek te komen.

grt, Rawcut
 

rawcut

Nieuw lid
16 jun 2016
14
0
Volgende week staat het in de Story, met leuker foto’s..

Nee, zonder gekheid, wij wonen zelf niet in het pand, dus houden het liever discreet...
 

rawcut

Nieuw lid
16 jun 2016
14
0
Ik was even afwezig, maar iedereen alvast bedankt!!! En geniet van je zondag...

rawcut
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.