Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Dank voor de antwoorden allen. Wel interessant dat hij wel op de invalzaag en niet op de domino past. Volgens de specificaties van Festool is de invalzaag er met een 27mm of 36mm uitgang. Misschien heb je dan de tweede? Want dan zou hij er wel in passen (past ook in mijn Bosch frees aansluiting van 35/36mm), maar niet om de 27mm uitgang.

Wat ik me nog afvroeg is of die mof van Festool wel past op de Makita slang, want die heeft een eigen kliksysteem voor hulpstukken -- dat lijkt niet op de Festool systemen te zitten. Zie de foto die Marcel plaatste. Tenzij het adapter-koppelstuk eraf kan, maar ik zie niet hoe dat gaat zonder risico op beschadiging van de slang.

Als dat niet past zal ik waarschijnlijk een slang moeten kopen, maar die van Festool vind ik wel heel erg prijzig voor 'maar' een stofzuigerslang.

EDIT: Zie hieronder de Makita aansluiting (zonder en met adapter):

P1270341.jpg
    P1270342.jpg
    Laatst gewijzigd door city17; 27-01-19 om 12:30.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Er is natuurlijk wel een groot verschil met erop of erin,het koppelstuk van de Makita is namelijk taps en past daarom in de invalzaag opening.
    Maar het afzuigstuk van de domino is recht en smaller en daarom moet het koppelstukvan de slang erop (lees eroverheen).

Niets nieuws hoor, want bij de OF1010 bovenfrees passen ook veelslangen niet of gaan er niet makkelijk op omdat het gat ovaal is

Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, .

Update: Ik heb vandaag de Domino binnen gekregen, en de aansluiting van de Makita past perfect, zit niet te strak, blijft goed zitten, dus dat is mooi meegenomen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door city17 Bekijk Berichten
    Update: Ik heb vandaag de Domino binnen gekregen, en de aansluiting van de Makita past perfect, zit niet te strak, blijft goed zitten, dus dat is mooi meegenomen.
    Dan ben ik benieuwd hoe dat past, heb je daar misschien ook een afbeelding van want bij mij past het in ieder geval niet.
    De buitenmaat van mijn domino afzuigpoort is ongeveer 27/28mm en de binnenmaat van het Makita-uiteinde is 24 en met rek 25mm.
    Dus vraag ik mij af of jouw domino een andere maat afzuigpoort (buitenmaat) heeft?

Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, .

Forum Rechten