Langgatboor Inrichting Met Bovenfrees

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Mooie vinding
Heb je deze gemaakt om de stoelen productie te verhogen ?
Of gewoon omdat het handig is
Mvg Leroy
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Mooie oplossing zo... Is nog wel een heel knutselwerkje!
Knap stukje (denk)werk.

Ja! vooral een hoop denkwerk. Ik had wel een goed idee hoe ik te werk zou gaan gezien mijn vader ook een soortgelijke machines heeft die ik als voorbeeld heb gebruikt. Ook het idee voor de kruisklem om de hoogte in te kunnen stellen heb ik van hem. Dit was noodzakelijk omdat mijn langgatboorinrichting die ik via marktplaats op de kop heb weten te tikken, zelf niet in hoogtte verstelbaar is.
Er rest dan toch nog al het denkwerk, vooral om echt begrip te krijgen over de mogelijkheden. Vaak is het voor mij dan langzaam beginnen en tegen dingen aanlopen, een kwestie van een lange adem zeg maar, met goed vertrouwen dat het werken kan omdat iemand anders je reeds voor ging.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Inventief werk Caspar, maar had wel een volledig houten opstelling verwacht;)

De vooruitgang staat niet stil hé, ook niet bij een "handwerksman" zo te zien:p

Haha ik heb de schoonheid van het tappen van schroefdraad in metaal leren kennen. Dan word elk stukje ijzer vanzelf meccano. Voor het tappen heb ik een booromslag gebruikt. Ook de klemmetjes van de mal heb ik zo gemaakt!

DSC00683.jpg
 
Laatst bewerkt:

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Het 'niet' werken met elektrisch gereedschap.

Moet zeggen dat ik al een tijdje geen berichten van je heb gevolgd/gelezen, maar ik meen me te herinneren dat er een tijd was dat je in principe geen gebruik maakte van elektrisch gereedschap en alles met de hand wilde doen.

Dat is ook een tijd zo geweest, maar dat heeft volgens mij niets met geloof te maken.

Maar serieus onderzoek om er achter te komen wat het betekend om zonder elektriciteit te werken. Resulterend in een constante ontwikkeling over wat werken met handgereedschap betekend en hoe ik mij hiertoe kan verhouden.

Het is lastig uit te leggen waarom je iets doet, daar ben ik onderhand wel achter.
 
Laatst bewerkt:

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ingenieuze installatie, gebogen en onder een hoek, lijkt me ingewikkeld. Welk freesbitje gebruik je trouwens in je filmpje?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.