Hammer C31 vol met zaagsel

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Hé Fons, ik lees dit nu en heb vaak flink wat zaagsel in de machine liggen. Zonet even bekeken maar de slang is helemaal heel. Ik heb die Hammer sinds 2013.

André
Ik heb het zelfde, vaak veel zaagsel onderin maar de slang is heel. En zaagsel
Wegzuigen is nog niet heel makkelijk want de dikke slang krijg je niet heel makkelijk in het frame en en normale stofzuiger zou meteen vol zitten.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
559
94
Stiens
Dag Fons. Mijn eerste reactie is dat er bij Felder een batch minder goed materiaal is gebruikt.

- Je weet dat kunststof vooral door licht verouderd; dan verwacht je zoiets. Maar volgens mij kun je daar in die kast, echt de krant niet lezen. M.a.w. het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is.

- Als de weekmakers uit PVC verdwijnen, wordt het ook hard. Dat heb je wel eens meegemaakt met insteekhoezen; vooral vroeger want later werden andere materialen dan PVC gebruikt omdat weekmakers niet meer mochten.
Zoiets kán de oorzaak wel zijn, lijkt mij.

Wat natuurlijk ook kan (maar dat heb je zelf ook wel bedacht), je hebt:
- veel materiaal gezaagd dat uiterst abrasief is.
- sowieso extreem veel gezaagd.

Wat dit laatste betreft. Ik zaag vast minder dan jij maar ik heb toch best wel veel gezaagd. Ik gebruik hem altijd. Vooral omdat ik geen afkortzaag heb.

Ik reageer ook op het andere topic over verstopping.

André
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.