We kunnen van start met de werkplaats

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Ja blijft super mooi werk , als de zaag erin is geweest en kijken hoe het er aan de binnenkant uitziet

Nou is dit douglas nog niet zo spannend ,maar kijk al uit als na de vakantie het loofhout gezaagd gaat worden
Essen , inlandse en amerikaanse eik , sequoia , prunes , beuk en acacia liggen ook nog te wachten.

Maar ik denk eerst nog een 2 a 3 dagen douglas zagen voor dat alles weg is.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Hoe gedraagt het hout zich als het verzaagd wordt bij zulk hoge temperaturen. Krijg je dan niet extra scheuren door de razendsnelle droging?
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Hoe gedraagt het hout zich als het verzaagd wordt bij zulk hoge temperaturen. Krijg je dan niet extra scheuren door de razendsnelle droging?
Dat kan ik denk ik morgen pas echt zeggen ,dan ga ik er weer heen om de oplat latjes op te halen en op maat te zagen
Tevens neem ik wat schaaldelen mee voor een maatje

We hadden vorige week 4 bomen gezaagd tot het ging onweren , die lagen er dus de hele week in de volle zon
Ik vond de planken van 2,5 cm nog best meevallen hoe ze erbij lagen een week later
Balken idem
Ik zal proberen foto te maken als het lukt van de balken die ruim 1 1/2 daar al liggen
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Eerste vracht gezaagd hout nu ook bij huis
Was nog pittig vrachtje op de kar ,maar beetje binnendoor rijden met de tractor en alles veilig op de plek
Vandaag laatste balken op de latjes gelegd
Komen nog wat balken bij en vooral planken
Ivm met de grote hoeveelheid bomen die ik nog over heb ( 28 stuks) , ruim de 1/2 twijfel ik nog om ook de vloer van de zolder op te laten zagen aan planken
Lijkt me alleen dat underlayment wat meer verband geeft
Nu de boel rustig aan maar eens gaan behandelen tegen de beestjes
20190804_101022851_iOS.jpg20190804_184932087_iOS.jpg20190804_184958777_iOS.jpg20190804_185128817_iOS.jpg20190804_185053625_iOS.jpg
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Hoe gedraagt het hout zich als het verzaagd wordt bij zulk hoge temperaturen. Krijg je dan niet extra scheuren door de razendsnelle droging?
Geen foto gemaakt ,maar de planken vielen met nog best mee
Alleen degene die uit het tophout gezaagd waren zie je wel dat dit veel doet met de droging.
Heb deze ook gelijk apart gegooid ,toch best een aanhangertje vol aan het eind van de dag ,samen met wat schaaldelen
Maar dat wist ik van te voren dat dit niet echt bruikbaar zou zijn met die grote noesten
20190804_121124266_iOS.jpg
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Hoe gaat het met dit project? Nog wat voortgang geboekt?

Niet veel nog , de fundering is gestort dat wel .
Heb ondertussen ook de voorraad douglas hout vergroot

Maar door komst van puppy en aankoop van huisje van 1 van onze dochters nog niet veel meer kunnen doen verder
Nu met corona is het op mijn werk ook gekkenhuis (zorg)
Zodra dat voorbij is zal ik mijn overuren toch op moeten maken zal ik verder gaan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.