babypark in notelaar en beuk

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Zelf ook met een box bezig. Leuk om te volgen.

De box die hier in huis staat heeft 'gewoon' 4 schroefogen zonder draad die in voorgeboorde gaten passen in het frame. Op de 4 ogen rust dan de verstelbare bodem. De bodem zet je vast op de ogen met een simpele bout en moer (via 4 voorgeboorde gaatjes in de bodem). Klinkt makkelijker dan lijmen met rampamoeren etc... ik kan eventueel wel een foto maken hoe het hier eruit ziet

Op deze manier ga ik het zelf ook doen, alleen schroefoog zonder draad??? Die ken ik niee
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Hey jongens,
Ik weet dat de babyparken normaal zo'n schroefoog zonder draad hebben, maar ik ga het toch met rampamoeren doen :)

Ondertussen nog veel progressie gemaakt!!!! foto's:

thumbnail_IMG_20190215_160500.jpg
Eerst en vooral alle regels en stijlen + spijlen afgerond (heb ook de buitenkanten van de regels en stijlen gedaan, je weet maar nooit, geschaafd hout is zeer scherp) met een freesje van 4.8 mm radius. Ik had nog eentje liggen van 8 mm radius maar dat vond ik te fel/groot...

thumbnail_IMG_20190216_171832.jpg
alles van het frame lijmen, de hoeken doe ik achteraf, het was al erg genoeg met de spijlen!

thumbnail_IMG_20190220_180842.jpg

Hoeken gelijmd, dat ging vlotjes met die nieuwe juuma klemmen! Ik heb als hulpmiddel bovenaan op de hoeken en het frame gedeelte de omschrijving gezet, anders kon ik er niet meer aan uit...

thumbnail_IMG_20190220_170245.jpg

BIIIIJJJJJNA volledig haaks, het was een serieuze karwei dus ik ben best tevreden dat het maar 1 a 1.5 mm afwijkt, je ziet dit niet en de rest schuur ik wel gelijk, oeps!

thumbnail_IMG_20190220_214249.jpg

Dit is het voorlopig resultaat... Morgen begin ik met de planken te schaven waarmee ik de bodem en de verstelbare bodem ga maken... Ook uit beuk.

FF een vraagje voor de parkeigenaars: zijn er bij jullie in de verstelbare bodem verluchtingsgaten geboord? Ik was dit van plan om kleine gaatjes te boren, maar als dat niet persé hoeft laat ik het gewoon zo...

Graag jullie mening van het park, dat motiveert mij om nog meer leuke projecten te doen! :eek:

Groetjes,

Christophe


PS: ons babytje is uitgerekend voor 28 maart, dus dat is netjes op tijd klaar :p
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Wat enorm gaaf. Wel jaloers meestal op de ruimte die jullie hebben om te klussen. Ben heel erg benieuwd naar hele eind resultaat. In principe hoeven er bij mijn weten geen gaten in want een baby zweet nog niet. Wel goed in de luiers doen als baby erin gaat :) anders heb je inderdaad gaatjes nodig.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Mooi hoor. Hoe bevallen de nieuwe klemmen?

Als variant op gaatjes in de bodem kan je ook kiezen voor een ventilerende toplaag. Eigenlijk bedoelt voor buikslapers (ze kunnen er doorheen ademen, vermindert het risico op verstikking), maar sowieso fijn vanwege het ademende karakter. Bijkomend voordeel is dat die dingen uitwisbaar zijn en je het makkelijk in de wasmachine stopt.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@Beickybeer

“Geen idee hoe ik de onderste afbeelding weg krijg, ik had ze eerst zo geupload maar dan gezien dat ze nog gedraaid moest worden, effein paint en klaar”

Je zou dit kunnen gebruiken,
https://www.woodworking.nl/showthread.php?24869-Het-verwijderen-van-een-verkeerde-afbeelding

Let wel op dat je de gedraaide afbeelding verwijderd, waarschijnlijk de eerste die geplaatst is.
Je kunt namelijk na het verwijderen niet meer terugplaatsen.

Oja, het babypark begint er goed uit te zien.

Mvg, :)
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Prima resultaat, mag er zeker wezen!
Bodem in onze box was gewoon een simpele MDF plaat (die inderdaad na verloop van tijd even omgedraaid moest worden :)) zonder gaten.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
152
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Mooi geworden, vooral de keuze van het hout.
Als bodem hadden wij vroeger een lattenframe met daarop een gaatjesplaat van hardboard, zoals je ook in een kinderbedje hebt!
Dit samen met een ventilerende matrasje.
Trouwens mooi freestafeltje... Zelfgemaakt? :rolleyes:
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Mooi hoor. Hoe bevallen de nieuwe klemmen?

Als variant op gaatjes in de bodem kan je ook kiezen voor een ventilerende toplaag. Eigenlijk bedoelt voor buikslapers (ze kunnen er doorheen ademen, vermindert het risico op verstikking), maar sowieso fijn vanwege het ademende karakter. Bijkomend voordeel is dat die dingen uitwisbaar zijn en je het makkelijk in de wasmachine stopt.

De nieuwe klemmen bevallen zeeer goed! Ik ga er mij nog wat extra aanschaffen en die van bessey links laten liggen, helaas ze zijn me veel te duur!
Wat betreft die variant op gaatjes in de bodem, blijkbaar hebben we zo'n aerosleep matras voor in het bedje en het park ;)
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Beste forummers,

Laatste update, het park is eindelijk klaar! En we hebben nog 2 weekjes te gaan tot de uitgerekende datum dus dat is perfect!

Het eindresultaat:

IMG_20190309_102556.jpg
IMG_20190309_102613.jpg

Graag jullie reacties, van de vrienden en van m'n vrouwtje zijn ze al overweldigend positief! :eek:

Ohja, de matras die ligt er nog niet in, ik laat de rubio monocoat liever nog een tijdje drogen...

Groeten,

Christophe
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Echt prachtig geworden. Niks meer aan toe te voegen. Kleurstellingen zijn goed geslaagd, en mooi in verhouding.
 

MJV

Actieve deelnemer
4 jun 2018
34
0
Erg fraaie combinatie inderdaad! Heb je misschien een foto van hoe je de in hoogte verstelbare bodem hebt gemaakt?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.