Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

babypark in notelaar en beuk

Beste mede forummers,

Eind maart word ik voor de eerste keer vader en tijdens de zoektocht naar een babypark kwam ik op het schitterende idee dat ik het mooiste park beter zelf kan maken, het staat tenslotte toch zeker een half jaar (per kind ) in de woonkamer...
    Eerst wat ontwerpen gezocht die me wel lagen, het wordt een combinatie van deze 2:

babypark voorbeeld 1.jpg
    voorbeeld babypark 2.jpg
    Het ontwerp van het eerste park vind ik het mooist, alleen de spijlen en de poten wil ik maken zoals bij het 2e...

Gisteren in Temse amerikaanse notelaar gaan halen, beuk had ik nog een kuub of 2 van liggen, dat maakt de keuze gemakkelijk en het past goed samen
    Zo.... dat ging net in de auto, had wel nog wat meer amerikaans noten gekocht, net als padoek:

babypark3.jpg

Vandaag begonnen met verzagen en schaven, voorlopige tussenstand: het frame is grof gezaagd en geschaafd, alleen de spijlen, onderbodem en verstelbodem nog schaven:

babypark1.jpg

Hoop dat ik morgen nog een stukje verder kan werken, het is altijd leuk dat je het ziet vooruit gaan

Groetjes,

Christophe

- - - Updated - - -

Geen idee hoe ik de onderste afbeelding weg krijg, ik had ze eerst zo geupload maar dan gezien dat ze nog gedraaid moest worden, effe in paint en klaar

Gaaf, veel kinderen maken, dan heb je er lang (dubbel) plezier van
    Het 2e ledikant vind ik persoonlijk net een gevangenis, veel te veel spijl, maar hey....over smaak valt niet te twisten
    Met een hamer past alles...

Mooi plan.... en mooie vooruitzichten!
    Ook ik vind het 2e ledikant minder.
    Het is te dicht! Het bovenste met de spijlen is mooi open, maar ja, met Toxiq... Smaken verschillen en jij moet er nog lang tegenaan kijken!
    Groeten... Eric

Ga met een blikje cola tussen de spijlen door, als dat past, dan past een kinderhoofdjes er ook in, dus iets smaller maken zodat het blikje er niet tussen past.

Is een tip, verder goed bezig man.

Gr Danny

De afmetingen van openingen in kindermeubilair zijn wettelijk voorgeschreven. De spijlafstand moet tussen 45 en 65 mm zijn. Is gebaseerd op EU regelgeving en geldt dus ook in België. Bij thuisgebruik zal er geen toezicht op naleving zijn maar aangezien deze voorschriften de veiligheid van het kind dienen zou ik ze braaf opvolgen. Niets zo pijnlijk als je kind in de problemen terwijl je dat had kunnen voorkomen.

Het blikje van 33 cl is een veelgebruikte verpakking voor frisdranken en bier. Een blikje van 50 cl wordt meestal gebruikt voor bier, na 2005 ook voor de grote varianten Energy drinks. De diameter van een colablikje van 33 cl is 65,4 mm.

Dat klopt dan vrij aardig
    Met een hamer past alles...

Jep ik had het inderdaad al opgezocht, het zijn de standaard afmetingen van een park (97x77x90 hoog) die ik ga gebruiken aangezien onze matras ook de binnenmaat heeft zo
    De ruimte tussen de spijlen mag inderdaad van 4,5 tot 6,5 cm zijn... Bij mijn berekening van spijlen (8 in de lengte en 6 in de breedte) zou dat juist op 4,5cm komen... Hier had ik dus al aan gedacht
    Maar jullie doen mij nu toch twijfelen om eventueel voor minder brede spijlen te gaan...
    Achja ik heb nog een klein beetje tijd hehe...

Groetjes Christophe

Proficiat bijna-papa!

Ben benieuwd naar het vervolg van het park.

Als je er iets van afwerking opzet zou ik ook kijken naar wat het minst giftig is. Sommige kindjes 'knabbelen/sabbelen' aan de bovenrand als ze zich kunnen optrekken. gaat ook vaak samen met tandjes krijgen. Als je het ziet dan kan er je ook altijd dan wat zakdoeken ronddraaien om te voorkomen dat ze iets binnenkrijgen.
    Groetjes Petra
    Laatst gewijzigd door PetraD; 20-01-19 om 14:42.

Hallo Petra,

Ik heb voor de afwerking met Rubio Monocoat pure gekozen, dit is zonder VOC's en solventen, alleen met natuurlijke producten. Volgens mij gaat dit volstaan, toch bedankt voor de tip

Met vriendelijke groeten,

Christophe
    Laatst gewijzigd door Beickybeer; 20-01-19 om 16:54.

Forum Rechten