Weer een Makita accuboor of toch maar wat anders?

Edward68

Nieuw lid
5 dec 2018
9
0
Na ruim 10 jaar begint mijn ouwe trouwe Makita BDF440 (14,4V / 3.0Ah) dan helaas toch op zijn laatste benen te staan...
Eén van de 2 accus's is al overleden en nu de slipkoppeling ook niet meer helemaal doet wat 'ie moet doen wordt het toch tijd voor wat nieuws.

Voor ik nu naar de winkel ren om een ander te halen, toch even een vraag:

Is de kwaliteit van de huidige Makita's nog vergelijkbaar met die van 10 jaar geleden of is dit - zoals helaas bij veel gereedschappen- toch duidelijk minder geworden?
Zit nu te kijken naar bijv. de Makita DDF 484 of iets meer te betalen en bijv. de Festool T18+3 te nemen.

Als de kwaliteit nog net zo goed is als 10 jaar terug hou ik het prijsverschil graag in mijn zak, maar uiteindelijk vind ik kwaliteit belangrijker dan prijs....
 

Atomic2018

Nieuw lid
26 nov 2018
21
0
Ik heb ook mijn recente Makita vervangen voor een T18+3. Wat een verschil! Voor mij (persoonlijk) nooit meer een Makita iig
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.472
950
Riemst
Je moet misschien eerst de overweging maken in welk accusysteem je wil stappen. Als je eventueel nog andere accumachines wil aanschaffen is het handig en veel goedkoper als je dezelfde accu voor verschillende machines heb.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Makita bevalt mij heel goed
Ze hebben heel veel machines op accu dus met pakweg 6 accu's zit je heel goed
Toen de 18V machines uit kwamen had ik er gelijk 1 ,na tijdje op Panasonic boor/klop machine over gestapt en dat was een tegenvaller
Dus nu alles van Makita

Heb ook nog een Protool schroefmachine ,is nu Festool dacht ik
Ook heel fijn ,maar zoveel kracht dat ik zowat een keer mijn pols brak
 

Edward68

Nieuw lid
5 dec 2018
9
0
Je moet misschien eerst de overweging maken in welk accusysteem je wil stappen. Als je eventueel nog andere accumachines wil aanschaffen is het handig en veel goedkoper als je dezelfde accu voor verschillende machines heb.

Dat is idd ook een overweging waard.
Zoals al aangegeven bevalt Makita mij opzicht goed. Prijstechnisch ook interessant en wit ik zeker dat de kwaliteit de afgelopen jaren niet heeft ingeboet dan koop ik er zo weer één.
als ik de nieuwe nu echter in de hand heb, heb ik toch het gevoel dat ze wat minder degelijk zijn geworden. Weet alleen niet of dat 'gevoel' terecht is of dat het slechts een idee van mij is...
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.472
950
Riemst
De machines van Makita die ik heb voldoen gewoon. Ik heb twee jaar geleden een nieuwe lichte boorhamer gekocht ter vervanging van een machine van 20 jaar oud en dat is eigenlijk gewoon dezelfde machine gebleven.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.754
144
Rotterdam
Ik heb altijd goede ervaringen met Makita. En als je voor het geld van een Festool een Makita koopt, zal die zeker erg goed zijn.
Maar ik begrijp ook heel goed dat als je elke dag continue met je schroeftol werkt, dat een Festool dan wel heel verleidelijk is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.