Even voorstellen.

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Hallo Allemaal,
Na al een paar jaren meelezen en reageren en aankopen en verkopen op marktplein werd ik laatst welkom geheten op woodworking en toen bedacht ik dat ik nog nooit een verhaaltje heb geplaatst met wat mij bezighoudt, dus bij deze.
Mijn naam is Wim, 53 jaar en ik woon in Dalfsen, na de opleiding timmerman en meubelmaker heb ik de opleiding meubelstoffeerder gevolgd en dit beroep 27 jaar voor een werkgever uitgevoerd. Toen economische malaise ervoor zorgde dat ik mijn baan kwijt werd ben ik aan de slag gekomen als orthopedisch bandagist, dat was wel even wat anders dan waar ik opleiding voor heb gehad maar wel lekker inventief, bij vlagen.
Geen volle werkweek maar dat geeft meer tijd voor de hobby die bij mij nogal veelzijdig is, ik krijg hier nog geen foto's geplaatst want de Apple ziet mijn geheugenkaartlezer niet. Om wat plaatjes te zien kan ik wel verwijzen naar mijn site waar ik allerhande werk heb geplaatst.
Geen verkoopkanaal, ik heb ook geen bedrijf maar als iemand iets gemaakt wil hebben kunnen ze wel inspiratie opdoen.
Op deze site ben ik zelf een keer te rigoureus aan het wissen geweest en heb toen de inloggen-knop verwijderd, nu kan ik daar niets meer veranderen maar alles is nog wel zichtbaar, als je in google "rondzit in een boterman kruiser" intypt, kom je er terecht en kun je zien wat ik in dat 10 meter lange stalen schip al veranderd heb, als stoffeerder heb ik alle kussens in het schip ook gesneden en bekleed. In de stuurhut is een hoekbank gemaakt, in de voorpunt is een nieuw keukenblok ontworpen en aan stuurboord geplaatst ipv bakboord, het toilet is groter gemaakt en er is een rondzit gemaakt waarvan de rugpanelen omhoog kunnen scharnieren zodat er een tweepersoons slaapplaats ontstaat.
In het achterschip is een kast verlaagd zodat er een extra matras kon worden geplaatst, en afgelopen jaar is er een achter-instap gerealiseerd.
Maar die ingang is van zo recente datum dat die foto's nog in mijn telefoon zitten, maar daar kan ik wel een keer een ander topic van maken waarop te zien is hoe dit er uitziet met 2 deurtjes en een klep die af te sluiten zijn met een raamboompje.
Toen ik met de site begon was houtdraaien nog in de beginfase met een huvema draaibank, inmiddels een hbm 1100 gekocht via marktplein welke meer mogelijkheden heeft, maar ik heb er niet altijd tijd voor want op de site is ook een stoel te vinden met goudgele streepstof die ik bekleed heb en momenteel heb ik een interieur van een Volvo onderhanden waar nieuw leer op komt.
Vorige week via marktplein een lintzaag gekocht waar ook nog een topic voor gestart kan worden, ik heb er de wielen midden onder gezet voor het makkelijker verplaatsen en nu ben ik met de zaaggeleiding bezig.
De vorige eigenaar meldde al wel dat daar iets mee was, inmiddels andere achtergeleiders besteld en ontvangen, de vorige achtergeleider kon ik op de Tormek natslijper vlakslijper en weergebruiken als zijgeleider, waar er eentje van was afgebroken.
En ik ga nog een keer een zaagmachine bouwen die werkt met een snijdraad, voor het op dikte zagen van schuimplaten.
Dat is niet iets waar woodworking over gaat, maar het principe is van een lintzaag maar dan met minimaal 100cm zaagbreedte.

Ik vermaak me wel, never a dull moment.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Welkom op het forum, ik heb de link naar je blog aangebracht. Deze acties kun je zelf ook doen, even kijken naar de FAQ en er staan wel wat tips in het forum over dit forum.

Succes! Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.