Intresse peiling groepsaankoop EHBO systainer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Dat is een zeer uitgebreide vulling. Daar dek je de BHV, bedrijfs-, verenigings- en sport EHBO wel aardig mee af. Misschien nog een geel hesje voor de hulpverlener? Is buiten of op de bouw geen overbodige luxe, alhoewel op de bouw tegenwoordig iedereen zo'n hesje aan heeft.

Hou je met de indeling van de koffer nog rekening met steriel/niet steriel? Dat is namelijk het sterke punt van de oude verbandtassen, die klappen naar twee kanten open. In het midden je hesje en handschoenen (eigen veiligheid eerst!), aan de ene kant alle steriele producten, aan de andere kant je zwachtels en instrumenten.

IMG_0627.jpg
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.823
387
38
Enkhuizen
Ik mis nog een tourniguet.
Voor de grotere bloedingen die makkelijk kunnen voorkomen met zaagmachines e.d.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik mis nog een tourniguet.
Voor de grotere bloedingen die makkelijk kunnen voorkomen met zaagmachines e.d.

Knevelen wordt in de gewone EHBO al heel lang niet meer geleerd. Maar de ervaren EHBOer lukt het met aanwezige hulpmiddelen meestal wel. Een theedoek of je eigen broekriem werken in het zeldzame geval dat het nodig is ook wel. Bij een zaagongeval worden meestal vingers of delen van de hand geraakt, daar volstaat een drukverband, en die materialen zitten in deze set.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Lijkt me een aardig complete set, ik zou er zelf nog een israeli bandage (traumazwachtel) bij in doen.
Past de set ook in een Bosch 102 l-boxx?

Dat heb ik er uitgelaten, niet iedereen weet hoe zoiets werk.

Ik mis nog een tourniguet.
Voor de grotere bloedingen die makkelijk kunnen voorkomen met zaagmachines e.d.

Zelfde geldt voor de tourniquet. Je kan meer kwaad doen dan goeds.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
SNIP

-neem een oranje koffer, dat is de standaard bij de Oranje Kruis koffer die je koopt voor bedrijven en verenigingen
-een interieur is een must, bij mij ligt alles los en dat is een ramp (hier moet ik dus nog wat op verzinnen
-gebruik goede spullen, een krakkemikkige schaar is een ramp. Heb zelf hele mooie betaalbare scharen bij gekocht bij Praxisdienst:
*Lister 18cm is verplicht i.v.m. openknippen kleding https://www.praxisdienst.nl/nl/Inst...ren/Verbandschaar+volgens+Lister+14+5+cm.html
*Spits/stomp 14.5cm is gewoon erruug handig https://www.praxisdienst.nl/nl/Instrumenten/Instrumentarium/Scharen/Chirurgische+schaar+spits+stomp+recht+13+0+cm.html
-voor de buitenwerkers is een tekentang een nuttige extra
-bij het klussen is kneuzen of verzwikken (en op je duim slaan!) een vaak voorkomend iets, daar zijn coldpacks (knikpack) erg fijn voor, zitten meestal alleen in de sport EHBO koffers. Koud stromend water is niet altijd direct beschikbaar
-die coldpacks zijn (in een stuk doek/kledingstuk, anders te koud) ook bij brandwonden bruikbaar
-pen en papier om aantekeningen te maken
-setje nitril handschoenen, eigen veiligheid is ook belangrijk.


SNIP
Nog een paar tips voor de inhoud
- een mondkapje voor reanimatie;
- brandwondgaas, die met aluminium zijn het beste, maar lastig te krijgen
- driekantendoek, komt niet meer in de nieuwe opleiding voor maar is zo handig.


Bedenk ook dat er steeds "mooier" verband op de markt komt dat echter ook aardig aan de prijs is.
In de opleiding komt verbandleer eigenlijk niet aan de orde, daarvoor moet je eigenlijk bij een EHBO vereniging je herhalingen doen. Daarmee krijg je ook Meer handigheid in het gebruik van je verband.
Ik heb met mijn werkgever nu de afspraak dat ik zelf op een zaterdag de herhalingen doe en hij de kosten betaalt. Daarmee ben ik niet meer afhankelijk van hem en ik zit me niet meer een hele dag te vervelen en telefoontjes weg te drukken op de herhaling:)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Dat heb ik er uitgelaten, niet iedereen weet hoe zoiets werk.



Zelfde geldt voor de tourniquet. Je kan meer kwaad doen dan goeds.

In mijn laatste herhaling is het aanbrengen van dit soort verbanden aan de orde gekomen. Met de grotere "terroristische dreiging" is dit nu onderdeel van de cursus geworden.
Een EHBO arts heeft op een herhaling wel eens gezegd dat je alles mag doen om het bloeden te stoppen omdat je toch niet erger kunt maken. Doel is tijd te rekken tot professionele hulp het kan overnemen.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Nog een paar tips voor de inhoud
- een mondkapje voor reanimatie;
- brandwondgaas, die met aluminium zijn het beste, maar lastig te krijgen
- driekantendoek, komt niet meer in de nieuwe opleiding voor maar is zo handig.


Bedenk ook dat er steeds "mooier" verband op de markt komt dat echter ook aardig aan de prijs is.
In de opleiding komt verbandleer eigenlijk niet aan de orde, daarvoor moet je eigenlijk bij een EHBO vereniging je herhalingen doen. Daarmee krijg je ook Meer handigheid in het gebruik van je verband.
Ik heb met mijn werkgever nu de afspraak dat ik zelf op een zaterdag de herhalingen doe en hij de kosten betaalt. Daarmee ben ik niet meer afhankelijk van hem en ik zit me niet meer een hele dag te vervelen en telefoontjes weg te drukken op de herhaling:)

Alle 3 de punten zitten er er in. Burnshields en nietverklevend gaas in plaats van metaline.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Los daarvan zie ik ook allemaal tips voorbij komen die natuurlijk allemaal valide zijn......maar mij persoonlijk gaat het er puur om dat ik in mn werkplaats een systainer met EHBO artikelen heb.......

Ik heb niet zoveel aan een gevarendriehoek bijvoorbeeld.....ik vermoed dat reanimatie ook een brug te ver is......kan ik net zo goed een AED ophangen:p

Maar even serieus......als de set te uitgebreid wordt dan haak ik waarschijnlijk af.....

Dan koop ik zelf wel een SYS 1 en knal ik m vol met zelf gekochte spullen....

Gr,
Danny
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Even een update: Proefset is besteld, lijst met artikelen is nu een aangepaste definitieve lijst. Komende week zal ik een prijslijst plaatsen als ik alles binnen hebt en dan kan iedereen mij een mail sturen en krijg je een bestelformulier. Dan volgt de grote betalings ronde en de bestellingen. Daarna het verpakken en verzenden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.