Intresse peiling groepsaankoop EHBO systainer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Hallo,

Is hier op het forum interesse in een groepsaankoop in een systainer gevuld met EHBO producten. De systainer zal een duidelijk uiterlijk krijgen, dat het goed zichtbaar is dat het een EHBO set is. De inhoud is nog niet bepaald zal ook afhankelijk zijn wat jullie er gemiddeld voor willen betalen en wat er aan animo is.

Ik heb naast hier nog op 2 plekken deze vraag gesteld. Zodat er op 1 plek te weinig animo is en op de andere veel dat iedereen wel mee kan doen.

Een beetje zoals onderstaande foto is het idee.
Pretty Maids.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Ik heb een half uur geleden met een stanleymes (lichtjes) in mijn hand gestoken en heb naarstig moeten zoeken naar een geschikte pleister... Dus van mijn kant is er wel interesse ;)
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Ik heb interesse beetje afhankelijk van prijs vulling etc.
Misschien om niet geheel het wiel opnieuw uit te vinden kijk ook eens op FOG
Ik heb gezien dat daar ook een actie is geweest voor EHBO T Loc systainer
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik heb interesse beetje afhankelijk van prijs vulling etc.
Misschien om niet geheel het wiel opnieuw uit te vinden kijk ook eens op FOG
Ik heb gezien dat daar ook een actie is geweest voor EHBO T Loc systainer

Ik ken die versie. Alleen zal de Nederlandse versie heel anders worden ivm richtlijnen en Nederlandse producten.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.129
954
Zowel GereedschapPro als Vangroningen Tools bieden een EHBO-set in een systainer aan. Echter zijn dit wel mini systainers, dus niet zo uitgebreid als die in de openingspost. Toolnation heeft een set in een Systainer I, maar die lijkt ook niet zeer uitgebreid.

We hebben thuis die van GereedschapPro en heb er een 2e oranje mini systainer van BTI aan toegevoegd. Dat is onze reguliere medicijnvooraad. Die is ook handig als we uit gaan logeren of vakantie vanwege de kids (oorthermometer, lichtere pijnstillers voor kinderen, genoeg pleisters, etc.).
 
Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Zelf heb ik de mini systainer bij Gereedschappro vandaan. Voor de prijs een goed gevulde set die bij mij in de auto ligt. In mijn schuur heb ik een T-loc systainer 2, die nu nog los is gevuld met spullen.

Ik heb er dus geen interesse in, maar kan wel wat tips meegeven voor de groepsaankoop.

-neem een oranje koffer, dat is de standaard bij de Oranje Kruis koffer die je koopt voor bedrijven en verenigingen
-een interieur is een must, bij mij ligt alles los en dat is een ramp (hier moet ik dus nog wat op verzinnen
-gebruik goede spullen, een krakkemikkige schaar is een ramp. Heb zelf hele mooie betaalbare scharen bij gekocht bij Praxisdienst:
*Lister 18cm is verplicht i.v.m. openknippen kleding https://www.praxisdienst.nl/nl/Inst...ren/Verbandschaar+volgens+Lister+14+5+cm.html
*Spits/stomp 14.5cm is gewoon erruug handig https://www.praxisdienst.nl/nl/Instrumenten/Instrumentarium/Scharen/Chirurgische+schaar+spits+stomp+recht+13+0+cm.html
-voor de buitenwerkers is een tekentang een nuttige extra
-bij het klussen is kneuzen of verzwikken (en op je duim slaan!) een vaak voorkomend iets, daar zijn coldpacks (knikpack) erg fijn voor, zitten meestal alleen in de sport EHBO koffers. Koud stromend water is niet altijd direct beschikbaar
-die coldpacks zijn (in een stuk doek/kledingstuk, anders te koud) ook bij brandwonden bruikbaar
-pen en papier om aantekeningen te maken
-setje nitril handschoenen, eigen veiligheid is ook belangrijk.

Wat de prijs betreft, een lege systainer 2 kost al een tientje of vijf, zeker als deze in de kleur oranje besteld moet worden, dus een gevulde koffer is natuurlijk geen koopje, het initiatief is goed maar reken TS niet af op een hoge prijs, die koffer zijn nou eenmaal niet goedkoop. Een standaard BHV koffer kost al rond de vijf á zes tientjes, dan krijg je zo'n slap koffertje en geen systainer!!
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Zelf heb ik de mini systainer bij Gereedschappro vandaan. Voor de prijs een goed gevulde set die bij mij in de auto ligt. In mijn schuur heb ik een T-loc systainer 2, die nu nog los is gevuld met spullen.

Ik heb er dus geen interesse in, maar kan wel wat tips meegeven voor de groepsaankoop.
Dat maakt niet uit maar bedankt alvast voor je tips.

-neem een oranje koffer, dat is de standaard bij de Oranje Kruis koffer die je koopt voor bedrijven en verenigingen
Die opmerking heb ik al vernomen en zal ik denk gaan gebruiken. Tevens wordt er vaker een gele koffer gebruikt.

-een interieur is een must, bij mij ligt alles los en dat is een ramp (hier moet ik dus nog wat op verzinnen
Oke, Tussen schotjes of een bak er in.

-gebruik goede spullen, een krakkemikkige schaar is een ramp. Heb zelf hele mooie betaalbare scharen bij gekocht bij Praxisdienst:
*Lister 18cm is verplicht i.v.m. openknippen kleding https://www.praxisdienst.nl/nl/Inst...ren/Verbandschaar+volgens+Lister+14+5+cm.html
*Spits/stomp 14.5cm is gewoon erruug handig https://www.praxisdienst.nl/nl/Instrumenten/Instrumentarium/Scharen/Chirurgische+schaar+spits+stomp+recht+13+0+cm.html
Bedankt voor de website. Weet niet of het echt verplicht is moet ik nog nakijken, maar een verbandschaar zal nooit ontbreken in een set.

-voor de buitenwerkers is een tekentang een nuttige extra
Ja dit en een uitzuigpompje.

-bij het klussen is kneuzen of verzwikken (en op je duim slaan!) een vaak voorkomend iets, daar zijn coldpacks (knikpack) erg fijn voor, zitten meestal alleen in de sport EHBO koffers. Koud stromend water is niet altijd direct beschikbaar
-die coldpacks zijn (in een stuk doek/kledingstuk, anders te koud) ook bij brandwonden bruikbaar

Dit zit er in incl hoesjes voor de coldpacks.

-pen en papier om aantekeningen te maken

Goeie tip.

-setje nitril handschoenen, eigen veiligheid is ook belangrijk.
Hoeft niet speciaal nitril te zijn maar mag ook vinyl zijn.

Wat de prijs betreft, een lege systainer 2 kost al een tientje of vijf, zeker als deze in de kleur oranje besteld moet worden, dus een gevulde koffer is natuurlijk geen koopje, het initiatief is goed maar reken TS niet af op een hoge prijs, die koffer zijn nou eenmaal niet goedkoop. Een standaard BHV koffer kost al rond de vijf á zes tientjes, dan krijg je zo'n slap koffertje en geen systainer!!

Ik zal proberen een zo goed mogelijke set neer te zetten met een hoge kwaliteit maar betaalbare prijs.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Alleen de systainers van Festool? Of krijg je nog keuze?

Ik dacht eerst aan een grijze kleur met rode tloc knop en handvat. Maar dat valt niet op dus wordt oranje met stickers er op. weet niet welke kleur je zou willen.

Ook hier Interesse afhankelijk van de prijs.
Kun je de kleur nog kiezen?(makita)

Zal een vaste kleur worden. Mogelijk dat ik een los pakket kan maken.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.823
387
38
Enkhuizen
Ik dacht eerst aan een grijze kleur met rode tloc knop en handvat. Maar dat valt niet op dus wordt oranje met stickers er op. weet niet welke kleur je zou willen.



Zal een vaste kleur worden. Mogelijk dat ik een los pakket kan maken.

Een los pakket om zelf in een systainer te doen.
Goed idee!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik dacht eerst aan een grijze kleur met rode tloc knop en handvat. Maar dat valt niet op dus wordt oranje met stickers er op. weet niet welke kleur je zou willen.



Zal een vaste kleur worden. Mogelijk dat ik een los pakket kan maken.

Een los pakket om zelf in een systainer te doen.
Goed idee!

Juist, een los pakket, dan kan iedereen 'm in een eigen systainer op zijn eigen systeem zetten!
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Lijkt me een aardig complete set, ik zou er zelf nog een israeli bandage (traumazwachtel) bij in doen.
Past de set ook in een Bosch 102 l-boxx?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.