laminaatvloer afkorten

dhz65

Nieuw lid
26 jan 2011
1
0
ik moet een stuk afzagen van een bestaande laminaat vloer. Bij de deur moet de vloer doogezaagd worden omdat in het halletje vloerbdekking komt en het vloertje in de hal er daarvoor uit moet. Wie heeft er tips voor mij
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Tips? Komt er een dorpel in? Het lijk me logisch wel wel. Je zou dan de dorpel toch dusdanig aan kunnen passen zodat je een mooie aansluiten krijgt.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Als je een metertje of wat moet doen dan is een dremel wel het laatste wat je wil gebruiken. Dat wordt nooit wat. gewoon een invalcirkelzaag met geleider en terugslagstop op geleider regelen. laatste stukjes (begin en eind) kan je idd dremelen of een fein multimaster. En dan nog houd je wel eens ministukjes over, die kan je met een scherpe beitel wegwerken. Daarna de zaagsnede afwerken met een strip of overgang laminaat-tapijt afwerken met een strip.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Nou ik heb toch mooi een meter of twee in totaal gedaan met die dremel ;-) Het was een keus tussen het dremelhulpstukje aanschaffen, of iets veel duurders, voor een volstrekt eenmalig project - voor mij was de keus niet moeilijk...

Maar idd, ik zal hier niet gaan roepen dat die dremel de allerbeste oplossing is.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Als de 'zaagsnede' iets breder mag zijn kan het ook met een lamellenfrees.
Ik heb mijn eiken vloer er mee gedaan (Ferm van 49 euro).
Je kan hiermee niet tot het kozijn of muur, maar een scherpe beitel wil prima voor het latste stukje. Ik gebruik hiervoor trouwens nu een Bosch multitool ('hobby Fein')

Kor
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik kon niet op de naam van de machine komen die ik hiervoor eens gebruikt had. Het is (zoals hiervoor al genoemd) een Fein Multi. Erg handige machine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.