Haspel voor persluchtslang

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Wie heeft er ervaring met goedkopere modellen haspel voor persluchtslang zoals van HBM?
Zijn deze degelijk genoeg voor hobbygebruik?
Ervaringen zijn welkom.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb er 1 van Ecotools en die bevalt me goed
https://www.ecotools.nl/automatische-luchtslanghaspel-15-1m-gq150c/

de slang is eigenlijk te lang voor de haspel, de laatste 2 meter rolt niet lekker op
Toen ik er eens per ongeluk een nietje doorheen schoot was dat een goede aanleiding om dat stuk af te knippen
Een nieuwe koppeling aan het einde van beide stukken dan kan ik ze evt nog verlengen

Nu rolt de haspel volledig op

Ik heb hem zeker al 3 jaar, misschien zelfs al 4 en werkt nog steeds naar behoren
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Ik heb die van HBM. Hij wil nog wel eens niet vergrendelen als je hem gedeeltelijk uittrekt. Ik moet eerlijk gezegd nog steeds eens kijken of ik dat ergens kan inregelen.

Groet,
CC
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat het die van Klium gaat worden. Is wel wat duurder, maar dan ook 30 meter lang. Daar kan ik in vrijwel alle uithoeken van mijn huis komen, wat ook een flink voordeel is.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Ik zou er een halen met een neopreen- of polyurethaanslang, want die zijn veel flexibele. Dat is veel handiger in gebruik. Ik heb deze van Airpress, waarvan de slang fijn is, maar het oprolmechanisme is nogal goedkoop.
 
Laatst bewerkt:

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Op het werk gebruiken we rodac Het gebeurt wel eens dat ze te ver worden uitgetrokken of dat ze het laatste stuk niet goed meer opwikkelen. Dan even open schroeven en het wiel tegenhouden. En rustig laten opwikkelen. Als hij te slap is enkele slagen extra met de hand op wikkelen en nadien is hij weer sterk genoeg.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb zondagavond de haspel van Airpress besteld bij Klium en vandaag ben ik hem gaan ophalen in de krantenwinkel (samen met de Bosch GL50C afstandsmeter).
Eerste indruk is goed. De haspel is voldoende zwaar zodoende dat hij tijdens het uittrekken blijft staan. Op zich geen punt want hij komt tegen het plafond te hangen. Het lijkt me geen superkwaliteit (wat ik ook niet verwacht voor 135 euro), maar voor hobby hoop ik dat hij gaat voldoen.
Nu nog iets bedenken zodat hij tegen het plafond blijft hangen.

IMG-2782(1).jpg

IMG-2783.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.