Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Copenhagen gold s

Copenhagen gold s

Van de week bij de action zag ik copenhagen gold s kwasten liggen heb gelijk een voorraad meegenomen de prijzen zijn veel lager dan bij de bouwmarkt, en zijn prima te gebruiken voor zowel watergedragen lakken als terpetinegedragen lakken IMG_20190112_213013.jpgIMG-20190112-WA0004.jpgIMG-20190112-WA0002.jpg

Groeten stan

Ik wet niet of het veel verschil maakt, maar witte kwasten zijn voor water gedragen lak. Ik moet binnenkort ook eens naar de action, maar dan voor goedkope klemmen.

Ik weet dat ze voor watergedragen lak bedoeld zijn maar uit ervaring weet ik dat je deze kwasten ook gewoon voor de terpetinegedragen lakken kan gebruiken sigma sikkens en histor waar ik mee schilder lossen deze kwasten niet op
    Groeten stan

Na nog een klein beetje onderzoek op mnr google, daar staat dat de kwasten met rode haren ertussen alrounders zijn. Dus de kwasten bij de action zijn ook goed voor verf met oplosmiddelen erin.
    Hierbij de link: https://www.bouwproducten.nl/schilde...en-gold-s.html

Groeten stan

Mooi. Als die bij ons ook hebben, pak ik er daar ook wat van mee. Van de zomer verder met de buitenboel.

Mijn ervaring is dat de kwaliteit van het schilderwerk veel meer afhankelijk is van de kwaliteit van de verf, dan de kwast.
    Maar kwasten die tijdens het schilderen haren verliezen is wel een heel grote ergernis.
    Met de Copenhagen kwasten heb ik daar gelukkig nooit last van gehad. Een aanrader dus!!!
    Groeten, Raymond

De viltrollertjes van copenhagen zijn ook erg fijn voor aflakken. Deze koop ik altijd bij ecotools, die zijn gunstig geprijsd daar.

Goeie tip dankjewel het schuurpapier van ecotools was ql een hele verademing voor mij

Ik gebruik bijna alleen maar kwasten van copenhagen gold. Toch heb ik bij nieuwe kwasten ook last van af en toe een haartje. Ik ga er een paar halen bedankt.
    De viltrollers van de action zijn ook prima. Ik gebruik uitsluitend sigma of sikkens verf.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Ik gebruik bijna alleen maar kwasten van copenhagen gold. Toch heb ik bij nieuwe kwasten ook last van af en toe een haartje.
    De klassieke fix voor losse (en loslatende) haren is de kwast een paar keer over schuurpapier halen. : )

Forum Rechten