Copenhagen gold s

Balsjee

Nieuw lid
13 okt 2017
12
0
28
Sint philipsland
Van de week bij de action zag ik copenhagen gold s kwasten liggen heb gelijk een voorraad meegenomen de prijzen zijn veel lager dan bij de bouwmarkt, en zijn prima te gebruiken voor zowel watergedragen lakken als terpetinegedragen lakken IMG_20190112_213013.jpgIMG-20190112-WA0004.jpgIMG-20190112-WA0002.jpg

Groeten stan
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik wet niet of het veel verschil maakt, maar witte kwasten zijn voor water gedragen lak. Ik moet binnenkort ook eens naar de action, maar dan voor goedkope klemmen.
 

Balsjee

Nieuw lid
13 okt 2017
12
0
28
Sint philipsland
Ik weet dat ze voor watergedragen lak bedoeld zijn maar uit ervaring weet ik dat je deze kwasten ook gewoon voor de terpetinegedragen lakken kan gebruiken sigma sikkens en histor waar ik mee schilder lossen deze kwasten niet op
Groeten stan
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Mooi. Als die bij ons ook hebben, pak ik er daar ook wat van mee. Van de zomer verder met de buitenboel.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Mijn ervaring is dat de kwaliteit van het schilderwerk veel meer afhankelijk is van de kwaliteit van de verf, dan de kwast.
Maar kwasten die tijdens het schilderen haren verliezen is wel een heel grote ergernis.
Met de Copenhagen kwasten heb ik daar gelukkig nooit last van gehad. Een aanrader dus!!!
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
De viltrollertjes van copenhagen zijn ook erg fijn voor aflakken. Deze koop ik altijd bij ecotools, die zijn gunstig geprijsd daar.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik gebruik bijna alleen maar kwasten van copenhagen gold. Toch heb ik bij nieuwe kwasten ook last van af en toe een haartje. Ik ga er een paar halen bedankt.
De viltrollers van de action zijn ook prima. Ik gebruik uitsluitend sigma of sikkens verf.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
De klassieke fix voor losse (en loslatende) haren is de kwast een paar keer over schuurpapier halen. : )
Ik dacht dat dit vroeger gedaan werd om de punten te splijten. Met de moderne kwasten zou dit niet meer nodig zijn is mij door een kwastenfabriekant verteld.
Nu even over de kwasten van de action. Bij mij in Bussum lagen er alleen kwasten voor watergedragen verf. Deze doen het overigens ook prima met alcydverf.
Ik heb enige twijfel over deze kwasten. Al mijn copenhagen kwasten hebben een opliggend logo, goud of zilver, en een gelaserde ean code. Deze kasten niet.
Ik heb er een stuk of 30 gekocht. Kan ik weer een paar jaartjes mee vooruit. Prijzen liggen bijna op het niveau van weggooi kwasten.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
De klassieke fix voor losse (en loslatende) haren is de kwast een paar keer over schuurpapier halen. : )

Ik hoorde weer een verhaal dat je ze in water of terpetine moest zetten, zodat he haren uitgingen zetten. Want met een schuurpapiertje trok je ze er weer uit en dat zorgde voor meer problemen
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik heb er ook even zes gehaald. En nog wat meer zooi voor weinig. Stekkerdoos voor aan mijn MFT. Een hoop zwenkwielen voor bijna niks. Twee eenhandsklemmen en nog een rolletje ducttape.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Ik heb enige twijfel over deze kwasten. Al mijn copenhagen kwasten hebben een opliggend logo, goud of zilver, en een gelaserde ean code. Deze kasten niet.

Ja, ik heb die twijfel ook, maar ik kan me haast niet voorstellen dat een club als Copenhagen gold (of de Nl importeur daarvan) het zou toestaan als de Action zo'n enorme hoeveelheid van nepkwasten met hun logo zou verkopen. Het zal wel één of andere faillissementspartij zijn die ze goedkoop op de op hebben getikt. Hoe dan ook bevallen ze hier prima en doen ze geenszins onder voor de kwasten die ik voor de normale prijs heb gekocht.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik heb er ook even zes gehaald. En nog wat meer zooi voor weinig. Stekkerdoos voor aan mijn MFT. Een hoop zwenkwielen voor bijna niks. Twee eenhandsklemmen en nog een rolletje ducttape.

Dat is nu precies het gevaar van de Action. Tis daar nog erger dan de Ikea. Je komt voor 1 ding en loopt naar buiten met een volle winkelwagen :D
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Dat is nu precies het gevaar van de Action. Tis daar nog erger dan de Ikea. Je komt voor 1 ding en loopt naar buiten met een volle winkelwagen :D

Met het verschil dat je voor je volle winkelwagen daar 20 Euro moet afrekenen....lol
Ik ben mezelf daar ook te buiten gegaan met kwasten (ook aan de hand van KOOS zijn tip)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Even terug komen op dit onderwerp: ik heb ze gebruikt voor mijn buiten schilderwerk. Conclusie: niet geschikt. Ik verf met Sikkens Rubol xd, maar de verf hecht onvoldoende aan de kwast, waardoor er veel te vaak verf van mijn kwast druipt. Bijgevolg schildert de kwast dan ook erg zwaar. Verfresultaat is dan wel weer goed en los latende haren kwamen ook niet voor.

Verder geschilderd met een Progold kwast, wat een stuk beter ging.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.