Even voorstellen

Wouter_050

Nieuw lid
7 mei 2018
1
0
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en vind dat het wel eens tijd is om mijzelf voor te stellen. Mijn naam is Wouter, ik ben 34 jaar en kom uit Groningen. Ik ben docent en heb een aantal jaren geleden voor mijzelf van steigerhout een tv-meubel gemaakt. Die staat nog steeds, hoewel ik nu vooral zie wat ik anders zou doen. :) Maar goed, fantastisch project, veel van geleerd en erg enthousiast geworden over het werken met hout. Zodoende heb ik twee cursussen bij de stadswerkplaats gevolgd. Een over machinaal houtbewerking, waar ik een salontafel van notenhout heb gemaakt. Gemaakt van twee schaaldelen, dus alle bewerking die daarbij komt kijken. Mijn ontwerp pastte niet “in het hout”, dus vanuit het hout maar het ontwerp aangepast, geweldig om te doen! Daar ben ik nog steeds erg trots op. Later een cursus ambachtelijk houtbewerken met de hand gevolgd waar ik eigenlijk net zo enthousiast van werd. Resultaat: een dienbladje voor over de leuning van de bank (geen idee of daar een naam voor is), van hetzelfde notenhout, in dezelfde stijl als de tafel, met zwaluwverbindingen. Ik zal kijken of ik later nog wat foto’s kan toevoegen.

Inmiddels vader van twee prachtige kinderen, wat er o.a. voor heeft gezorgd dat het werken met hout op een wat laag pitje is komen te staan. In de tussentijd wel een zandbak gemaakt en wat vertimmerd aan de fietsenschuur, maar nu ze wat ouder (lees: baby af) zijn komt er weer wat meer tijd beschikbaar. Ik ben momenteel bezig met een kast voor het speelgoed en hun boeken en een bureautje van berkenmultiplex. Erg leuk om weer mee bezig te zijn.

Ik heb een kleine hobbykamer op de tweede verdieping met een klein werkbankje met wat gereedschap van Makita of Bosch (invalzaag en kantenfrees, schuurmachine, accuboormachine) en het nodige handgereedschap. Daar red ik me voorlopig wel mee, maar heb wel de wens om eens een kleine tafelzaag aan te schaffen en daar een handige werkbank omheen te bouwen. Daar inmiddels genoeg over gelezen hier op het forum... :)

Afijn, altijd een genot om hier op het forum rond te neuzen en te leren. Zodra ik een concrete vraag heb, kom ik bij jullie terug. Vooralsnog kan ik de meeste informatie wel vinden, nog dank daarvoor!

groet,

Wouter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.