Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Hallo allemaal

Hallo allemaal

Hierbij wil ik mezelf ook even voorstellen, ik lees al een poosje mee en heb al erg veel opgestoken. De sfeer op het forum is erg fijn en de wil om elkaar te helpen groot proef ik. Met veel plezier heb ik al enkele zeer uitgebreide posts van voor tot achter gelezen. Schitterend om dat zo allemaal mee te krijgen.

Ik ben Peter en ben al jaren prutser eerste klas. Mijn grootste plus is dat ik niet snel ergens bang van ben om aan te beginnen. Mijn grootste probleem is dat ik tot kort geleden nooit zo nauwkeurig was. Ik heb altijd al de kant van het hout op gewild maar nooit de ruimte gehad om dat te doen. Sinds dit jaar hebben we een oude boerderij gekocht met een flinke boerenschuur erbij. Dat wordt nog een heel project maar ondertussen ben ik de schuur lekker aan het opknappen. Ik wil er zelf kozijnen en deuren voor gaan maken en nog veel meer. De schuur kan wel wat liefde gebruiken

Ik heb dus de ambitie om prutser af te zijn en meer de kant van de vakman op te gaan. Zo te zien lopen er hier heel wat rond. Ik ben begonnen met het aanschaffen van wat oud (maar degelijk) gereedschap. Een scheppach combi 2 vlak en vandiktebank met langgatboor en freesmodule, een scheppach lintzaag, en een dewalt radiaalzaag heb ik al op de kop kunnen tikken. Ook een oude werkbank heb ik al. Alleen het opknappen van die spullen is al erg leuk. Youtube is je vriend en fouten maken is leerzaam.

Nu eerst maar eens wat tafels gaan maken zodat ik er ook echt wat mee kan. Het hout is besteld. Ik kijk uit naar het leerproces.

hier wat fotos van de schuur:

Flinke ruimte, daar ga je je niet snel vervelen
    Allemaal prutsers hier, alleen de pruts op hoger niveau dan de ander dus je kan je gewoon thuis voelen hier
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Welkom op het forum . De ene die zich hier aanmeld kan veel en de ander moet nog veel leren . Iedereen is hier anders en vragen staat vrij .

Willem

Welkom, fijne plek! Ik herken mezelf in je beschrijving, van het prutsen en gewoon doen, waarbij nauwkeurigheid een ander verhaal is. Ik vind het dan ook belangrijk om gewoon dingen te blijven doen en vooral afmaken, in plaats van alles tot op de mm perfect af te krijgen.

Hartelijk welkom.

Met vriendelijke groet, Hans

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Welkom.
    Wie een kuil graaft voor een ander, wordt moe.

Welkom op het forum! Dat ziet er uit als een hele fijne werkplaats!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Forum Rechten