Ladeopener vs ladesluiter

M.Assen

Nieuw lid
29 jul 2010
11
0
www.martijnassen.nl
Hallo,

Ik ben bezig een kastje te maken met zelfsluitende ladegeleiders.
Nu komt de vraag; Kan ik deze ladegeleiders ook gebruiken i.c.m. een ladeopener?
en zoja waar moet ik dan rekening mee houden?
Deze dingen kosten nogal wat en wil natuurlijk niet dat de lade opener de werking van de ladesluiter tegengaat.

Iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Martijn
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Blum heeft bijv. tip-on, dat werkt niet icm Blumotion.
Dus denk dat het bij andere merken ook niet werkt, de veer werkt met een haakje nl ;)
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
De combinatie die jij wil is puur mechanisch niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor tip-on deuren. Dit kan ook alleen als je scharnieren gebruikt zonder veer of negatief verend (de veer drukt de deur open). Dat wat jij wil bereiken kan alleen elektrisch met oa het servosysteem van Blum. Als je hierop gaat googelen zorg er dan voor dat je van te voren gaat zitten ivm de prijzen.

Ed
 

M.Assen

Nieuw lid
29 jul 2010
11
0
www.martijnassen.nl
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie er denk ik maar vanaf.
@Surfie; De winkel waar ik aan dacht is uitsluitend webshop, dus ik weet niet of ik ze zo kan bellen met deze vraag.
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Alles kan!
De vraag is alleen wat is het je waard?
Zoals hierboven beschreven is het inderdaad niet mogelijk om beide te combineren tenzij je het elektronische maakt.

Zie hier een voorbeeld:[MEDIA=youtube]qoFIB4VhbBw[/MEDIA]
Op een beurs hebben we eens gehoord dat het ik dacht 250 euro per lade kost.
Dit is excl. de aansturings computer.

Het werkt ontzettend mooi je hoeft de lades maar zachtjes aan te raken en ze gaan open.
Bij een dubbele tik gaan alle lades die openstaan automatisch in omgekeerde volgorde dicht.
Indrukwekkend om te zien hoe 6 lades zich sluiten zonder dat je iets hoeft te doen.

Mooi systeem alleen denk ik niet dat het voor de normale mens weggelegd is.

Het laatste wat ik er over wil vertellen is dat de lade geleiders met druksluiting met een veer werken.
Doordat er een veer inzit kun je dus de lade ook niet met een harde klap dicht gooien.

Laat even wat foto's zien als je klaar bent, we zijn erg benieuwd hoe het afloopt.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ook altijd leuk als zo'n systeem kortsluit :mrgreen: verder redelijk overbodig als je't mij vraagt, maar goed.

Navragen bij een webshop is idd iets moeilijker, maar ervaring leert mij wel dat ze meestal heel erg behulpzaam zijn, zolang je nog niets gekocht hebt ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.