Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Ladeopener vs ladesluiter

Hallo,

Ik ben bezig een kastje te maken met zelfsluitende ladegeleiders.
    Nu komt de vraag; Kan ik deze ladegeleiders ook gebruiken i.c.m. een ladeopener?
    en zoja waar moet ik dan rekening mee houden?
    Deze dingen kosten nogal wat en wil natuurlijk niet dat de lade opener de werking van de ladesluiter tegengaat.

Iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Martijn

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Re: Ladeopener vs ladesluiter

Blum heeft bijv. tip-on, dat werkt niet icm Blumotion.
    Dus denk dat het bij andere merken ook niet werkt, de veer werkt met een haakje nl

weet de winkel waar je dat kopen gaat niet?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

De combinatie die jij wil is puur mechanisch niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor tip-on deuren. Dit kan ook alleen als je scharnieren gebruikt zonder veer of negatief verend (de veer drukt de deur open). Dat wat jij wil bereiken kan alleen elektrisch met oa het servosysteem van Blum. Als je hierop gaat googelen zorg er dan voor dat je van te voren gaat zitten ivm de prijzen.

Ed

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik zie er denk ik maar vanaf.
    @Surfie; De winkel waar ik aan dacht is uitsluitend webshop, dus ik weet niet of ik ze zo kan bellen met deze vraag.

Alles kan!
    De vraag is alleen wat is het je waard?
    Zoals hierboven beschreven is het inderdaad niet mogelijk om beide te combineren tenzij je het elektronische maakt.

Zie hier een voorbeeld:http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    Op een beurs hebben we eens gehoord dat het ik dacht 250 euro per lade kost.
    Dit is excl. de aansturings computer.

Het werkt ontzettend mooi je hoeft de lades maar zachtjes aan te raken en ze gaan open.
    Bij een dubbele tik gaan alle lades die openstaan automatisch in omgekeerde volgorde dicht.
    Indrukwekkend om te zien hoe 6 lades zich sluiten zonder dat je iets hoeft te doen.

Mooi systeem alleen denk ik niet dat het voor de normale mens weggelegd is.

Het laatste wat ik er over wil vertellen is dat de lade geleiders met druksluiting met een veer werken.
    Doordat er een veer inzit kun je dus de lade ook niet met een harde klap dicht gooien.

Laat even wat foto's zien als je klaar bent, we zijn erg benieuwd hoe het afloopt.

[quote="bas r"]Alles kan!
    De vraag is alleen wat is het je waard?
    Zoals hierboven beschreven is het inderdaad niet mogelijk om beide te combineren tenzij je het elektronische maakt.

Zie hier een voorbeeld:http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    quote]

Zo, wat een fijn systeem! Kost wat maar dan.....

ook altijd leuk als zo'n systeem kortsluit :mrgreen: verder redelijk overbodig als je't mij vraagt, maar goed.

Navragen bij een webshop is idd iets moeilijker, maar ervaring leert mij wel dat ze meestal heel erg behulpzaam zijn, zolang je nog niets gekocht hebt

Correctie:

Ladegeleiders met push-to-open en soft-close bestaan wel.
    Na wat zoekwerk voor een klant heb ik er uiteindelijk toch gevonden.
    http://www.klusonderdelen.nl/data/me...0SOFTCLOSE.pdf
    Niet spot goedkoop maar kwalitatief zeer goed en betaalbaarder dan de bovenvermelde elektrische versie.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Uit de beschrijving kan ik nergens opmaken dat deze zelfsluitend zijn. :?:
    Ed

Forum Rechten