Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13
    Ik heb mijn OF1010 toen voor 199 bij used products gekocht met extra frezen en wat spul erbij. Wel een oudere met vaste electra kabel er aan ipv plug-in steker. zou er ook niet veel meer voor betalen. Gaan meestal rond de 200/250 weg op marktplaats. Of het moet al een erg nieuwe zijn, dan meer.

Die oude Bosch bovenfrezen zijn volgens mij nog Made in Switserland, de GOF900 van mijn vader, die er hetzelfde uitziet in ieder geval wel. Wat ik een absoluut voordeel van de Bosch vind ten opzichte van mijn OF1010, zijn de snel wisselbare kopieerringen, daar is Bosch uniek in. Ook uitwisselbaar op alle modellen, daar gaat het systeemmerk Festool hopeloos mank vind ik. Elk model vraagt zijn eigen accesoires. Enige nadeel is de mindere afzuiging, er vanuit gaande dat je de zuigmond er wel bij hebt dan, anders is die zelfs afwezig.

De stangen in een OF1010 zitten ook niet gecentreerd ten opzichte van de frees, waardoor de machine niet op de accesoires omgedraaid kan worden, bijvoorbeeld op een cirkelgeleider linksom of rechtsom draaien, kan maar op één manier.

Ik zou de Bosch lekker houden. De deal met de Festool klinkt ook niet erg interessant. En bij noodzakelijke vervanging is de Bosch GOF1250 ook een fantastische machine, waar alle accesoires één op één op passen.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Dat is wel een punt over de Festool 1010: de kopieerringen moet je centreren en zo'n centreerdoorn kost ook niet niks. (30 euro of daaromtrent). De 1400 kan weer zonder en de 2020 ook, geloof ik (heb de manual nog niet gelezen). De uitwisselbaarheid van accessoires laat ook te wensen over, dat zal er mee te maken hebben dat de verschillende Festoolfrezen diverse oorsprongen hebben (Holzher/Mafell/???).
    Wat ik wel weet is dat de Festool frezen strak werken. En dat ze een goede tweedehandswaarde houden.

Forum Rechten