Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Festo OF 1010 EBQ+ wat is het waard ?

Ik kan van mijn collega een Festool OF1010 EBQ + overnemen die hij van een kennis gekregen heeft. Nu is mijn vraag wat zo'n ding waard is mijn collega had het over een nieuwwaarde van €800 maar dat klopt volgens mij niet.

Ik heb zelf een Bosch GOF 1300 die ik eventueel wil verkopen aangezien ik geen twee frezen nodig heb. Is daar animo voor of is die al zo oud dat die afgeschreven en niks meer waard is?

Waarom zou je je bosch vervangen door die festo en er nog op toe leggen ook?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Als die Bosch je goed bevalt vooral houden. Festo/Festool maakt best mooi spul, maar zaligmakend is het niet hoor.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Een splinternieuwe OF1010 in systainer incl. 80cm rail kost ca. € 525,-- incl. btw. Tweedehands in goede staat ca. 250 tot 300 euro. Mooi spul, maar dat is die GOF1300 ook. Zonde van je geld

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Een snelle Google leert dat de plus op €640 komt bij Toolnation. Als je Bosch verder nog goed is kan je je afvragen of het een verstandige keus is. Het is een mooie set hoor, die Festool, maar ook minder krachtig. Voor je Bosch krijg je niet veel meer. Zal hooguit €100 zijn?
    Mvg,

Richie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvdL Bekijk Berichten
    Ik kan van mijn collega een Festool OF1010 EBQ + overnemen die hij van een kennis gekregen heeft. Nu is mijn vraag wat zo'n ding waard is mijn collega had het over een nieuwwaarde van €800 maar dat klopt volgens mij niet.

Ik heb zelf een Bosch GOF 1300 die ik eventueel wil verkopen aangezien ik geen twee frezen nodig heb. Is daar animo voor of is die al zo oud dat die afgeschreven en niks meer waard is?

Is dat deze bosch

Dan zou ik niet weten waarom je die weg wil doen, dat lijkt me een hele fraaie machine
    Ook sterker dan de 1010, die grote en motorsterkte zou deze eerder in de buurt van een OF1400 komen

Je kennis leeft in sprookjesland...
    Met een hamer past alles...

Yep het is de Bosch van de foto. Ik had er eerst een die de geest gaf. Mijn schoonvader stopte met zijn aannemersbedrijfje en ik kreeg toen zijn "oude" Bosch frees wat toevallig dezelfde was. Voor mijn gevoel is de Festool een betere kwaliteit dan de Bosch maar dat is puur op gevoel aangezien mijn eerste Bosch frees kapot ging.

OF1010 gaan ook kapot. Een groot voordeel van de bosch is dat hij een ronde voetplaat heeft. Dat vindt ik een groot voordeel als je de voet als aanslag gebruikt in een mal. En dat onhandig ver uitstekende handvat van de festo heb ik ook vaak ruzie mee. Door de bouwwijze kan je de festo niet omdraaien als je met het handvat en die onhandig geplaatste stomp plastic van de plug it stekker op de grond zit te bonken.

Die configuratie van de Festo (Festool) bovenfrezen (wij hebben nog een OF900...) is voor sommige klussen heel handig, voor andere volstrekt hopeloos. Daarom heb ik daarnaast ook een Metabo Signal 1229 (die standaard op mijn Woodrat staat). Wat ik van deze Bosch weet is dat het een prima machine is. Die zou ik niet voor een tweedehands OF1010 wegdoen denk ik. Overigens, waarom vraagt die collega van jou geld voor iets dat ie zelf gekregen heeft?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Overigens, waarom vraagt die collega van jou geld voor iets dat ie zelf gekregen heeft?
    Daar zie ik niks verkeerds in, misschien in ruil voor een klusje oid....kunnen 1001 dingen zijn, wil niet zeggen dat je het maar gratis weg hoeft te geven
    Of wellicht heeft die persoon hem gekregen maar heeft die het financieel heel moeilijk...je kan nooit in andermans beurs kijken
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten