Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Hoi Kees,

Waar woon je ergens?

Ik heb geschaafd vuren 190x28 zonder afgeronde hoeken op voorraad liggen. Als je dat interessant vind kun je me het beste even een PB sturen.

Groeten, Dirkjan

Beste Dirkjan,

Bedankt voor je aanbod! Ik woon in Delft, dat is voor mij iets te ver, met een te grote aanhangwagen voor een te kleine auto.

Gaaf dat er hier zo meegedacht wordt.

Groeten

Hey hallo
    Ik zou toch voor een iets duurzamer model gaan
    Bijvoorbeeld van Dewalt metabo of Makita
    Anders krijg je later spijt van
    Dan wordt goedkoop duurkoop
    Mvg Leroy

Waarom probeer je niet op marktplaats een kity of scheppach op de kop te tikken. Betere kwaliteit in plaats van dat pisbakkenstaal van hbm het nieuwe scheppach en güde. Ja je kan er op schaven hoor. Maar als je het veel gaat gebruiken laten op den duur de plastic tandwielen van het vandikte gedeelte je in de steek en ga maar door. Bij de oudere machines op mp is het nog allemaal van staal. just my 2 cents.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Ook ik heb jaren gedaan met een oude scheppach dit werkte gewoon prima, die slokte ook gewoon eiken balken op zonder problemen.

Voor een mooie nieuwe steigerplank die mooi vlak en recht is betaal ik hier rond de 12 euro voor 5 meter, zeker niet moeilijk te verkrijgen, en hier in Zuidland is een adresje die altijd mooie droge planken heeft en ze ook nog schaaft voor een kleine meerprijs.
    Laatst gewijzigd door Skybiker; 09-01-19 om 19:23.
    Wie een kuil graaft voor een ander, wordt moe.

Ik heb over jullie adviezen nagedacht, maar ben toch eigenwijs geweest. Heb de hbm 8" aangeschaft. Tot nu toe erg te spreken over de machine, geen problemen met de vurenhouten planken.

Ik werk zelf bij een las- en constructiebedrijf, stel dat onderdelen (zoals tandwielen) het begeven kan ik deze relatief makkelijk vervangen voor betere. Aanpassingen aan bijv. Het blad of de aanslag kan ik hier ook doen, mocht dat nodig zijn.

Iniedergeval heel erg bedankt voor de tips.

Groet!

De hoogteinstelling van de 8" HBM heeft trapezedraad, dus met relatief weinig slagen kun je omhoog en omlaag. Het advies van HBM in de winkel laat echter te wensen over. Ik heb gezegd dat ik dunne plaatjes tot 4 millimeter door de Vandiktebank wil laten lopen. Dat zou moeten kunnen heeft men mij bevestigd. De schaalverdeling begint ook bij 4 millimeter. Echter bij zo'n 23-24 millimeter zit er al een dwarsbalk aan de invoerzijde in de weg. Kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. De meegeleverde ABS kunststof aanduwstok bevalt mij wel. Jammer dat ik die dan kwijt ben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cj0 Bekijk Berichten
    DJammer dat ik die dan kwijt ben.
    Even overtrekken op Mdf lijkt me.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten