Gezocht: iemand die een frame voor kapstok kan lassen

fwt

Actieve deelnemer
15 feb 2013
42
2
Rijswijk
Beste forumgenoten,

Voor in de hal wil ik een kapstok gaan maken, beetje zoals op onderstaande foto:

WhatsApp Image 2018-12-29 at 12.49.50.jpeg

Is er iemand die een lasbedrijf weet in de buurt van Rijswijk/Delft die de twee frames kan lassen of iemand die dit zou kunnen produceren voor mij?

Groetjes Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Ik woon in den haag ik zou het wel kunnen welk materiaal is het? Moet het tig of mig gelast worden en zorgt u zelf voor het matraail?
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Moet het een beetje lijken? Of heb je een gewenste maatvoering van het geheel? Lijkt me vrij industrieel, standaard koker en met MIG aan de gang.

De afmetingen die je wilt hebben zijn het belangrijkst. Advies; maak een tekening met de gewenste maten van het geheel. Vervolgens kun je die hier op het forum droppen of met een lokaal lasbedrijf in zee...

Groet Willem
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik zou eens kijken naar een lokale werkplaats waar mensen dagbesteding doen, die hebben vaak een metaalwerkplaats en doen voor bedrijven vaak laswerk en kunnen soms ook wel particulier opdrachtje doen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Das zo te zien gewoon 20x20 buis. Dat heb ik hier zelf met een normaal las apparaat gedaan met dunne elektroden. Daarna netjes afslijpen en afwerken (verf) en klaar is Ghans. Mijn boekenrek is zo gebouwd en ik kon op de planken gaan liggen. Dus inderdaad goed kijken wat je wilt. Goed de 45 hoek zagen etc dat is het belangrijkste. Hierna in elkaar lassen. Mig of Tig is het mooiste maar met ouderwetse elektroden lukt het ook prima. En kost je dan niet de 'design' winkelprijs ;)
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Vergis je niet in de tijd die je nodig bent.
Verstek zagen,afbramen,hechten,haaks houden,aflassen,afwerken en coating!!
Vraag me af wat zo iets in de winkel kost en hoeveel je goedkoper bent als je het moet laten doen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Waarom zou je het coaten , ik heb gewoon zwarte hammerrite verf gebruikt werkt prima :) Maar zaagwerk is het meeste inderdaad. En die kapstokken in de winkel is redelijk massaproductie denk ik zo.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Is dat niet met alles zo ? Namaken wat in de winkel te koop is haalt niet uit. Het is pas als er maatwerk aan te pas komt dat het de moeite loont. Dat is dan buiten het plezier van het maken gerekend natuurlijk.

Kris
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Ik bouw machienes voor mijn werk als ik zo kijk zaag werk ongeveer een half uur hechten en haaks stellen ongeveer 45 min af lassen 20 min vlakslijpen 40 a 45 min. Dan is het spuit klaar.
Uur tarief is zeg maar rond de 30 a 35 euro elk gat wat geboord moet worden kost 1 euro elk tapgat kost 2.5 euro
 

fwt

Actieve deelnemer
15 feb 2013
42
2
Rijswijk
Iedereen hartelijk dank voor de tips. Ik heb een werkplaats gevonden in de buurt die het laswerk gaat oppakken.

Dit model kapstok konden we niet vinden in de breedte die we willen, vandaar dat we het zelf gaan maken.
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Sven,Dunwandig staal kost niks en mooi om te leren.
Dunwandig en buitenhoek 2x 45 graden met elektrode wordt al niks,foutje opnieuw dichtlassen en weer slijpen is weer warmte inbreng dus vervorming en niet haaks en weg is je design kapstok.
Zelf maken geeft zeker voldoening,maar moet je het dus niet uitbesteden!
Mostudio heeft wel gelijk 2 a 2,5 uur werk, 6 meter koker,1 meter pijp =
+- 130 euro,spuiten primer en kleur 50/60 euro? 5 x meter hout, schuren en beitsen dan gaat het toch al aardig in de papieren lopen voor een maatwerk kapstokje als je het niet zelf kunt en moet uitbesteden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.