Mooie natslijper gezocht

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
ik heb een geweldig ouderwetsche , 50 jaar oud , maar kan zo maar nog 100 jaar mee . horizontaal , 40 cm doorsnede , langzaam draaiend ( ik denk 40 o/min ) en een oliepompje wat permanent op het hele oppervlak olie laat lopen . pracht van een stabiele gereedschapsklem onder elke hoek te stellen wat draaiend de hele steen als bereik heeft .
Een beitel loepzuiver slijpen , is in 2 minuten gebeurt , zelfs als ik toevallig weer net op een schroef terecht kom , viceroy
 

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
ik heb een geweldig ouderwetsche , 50 jaar oud , maar kan zo maar nog 100 jaar mee . horizontaal , 40 cm doorsnede , langzaam draaiend ( ik denk 40 o/min ) en een oliepompje wat permanent op het hele oppervlak olie laat lopen . pracht van een stabiele gereedschapsklem onder elke hoek te stellen wat draaiend de hele steen als bereik heeft .
Een beitel loepzuiver slijpen , is in 2 minuten gebeurt , zelfs als ik toevallig weer net op een schroef terecht kom , viceroy


Dat klinkt indrukwekkend!
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
viceroy sharpedge sharpedge.jpg kijk , dit zijn de ultieme slijpers ! je kunt ze hier en daar nog wel vinden , soms zonder steen , maar onverslijtbaar !
 

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
IMG_3759.jpg

CBN wiel en machine zijn binnen. Nog twee DMT slijpstenen en een strop erbij aangeschaft. Hierboven mijn eerste kleine overwinning. Ik weet dat mooie schaafsels aan de kopse kant van het hout of jezelf scheren met de beitel de ultieme test zijn... maar voor een eerste slijppoging was ik hier toch al heel erg blij mee!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.