Mooie natslijper gezocht

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
Heeft iemand toevallig wat moois in de aanbieding? Tormek T8 zou super zijn maar ik neem ook genoegen met iets minder chiques.

ik wil er houtbeitels en allicht ook keukenmessen mee sljpen, dus opzetstukken zijn uiteraard ook welkom!

groeten

michel
 

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
Dat klinkt interessant gezien het feit dat ik geen kraan direct bij de werkplaats heb. Denk dat ik m uit Duitsland moet importeren daar het model van de houtdraaierij pas weer in maart leverbaar is. Ik ga ns wat rondneuzen.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hoe bedoel je genoeg toeren? Als het goed is stel je alles zo in dat je minimaal moet afnemen. Je kunt tenslotte ook met de hand met cbn of diamant slijpen, er is toch geen minimumsnelheid?

Als je een spijker hebt geraakt en flink moet bijslijpen, dan is een Tormek toch al niet de goede keuze.
 

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
Dit is eat er op de website van de houtdraaierij staat over slijpen met een cbn wiel:
2 – Toerental: [FONT=&quot] Een slijpwiel met een diameter van 150 mm functioneert het best bij een toerental tussen 1700 en 3000 tpm.[/FONT][FONT=&quot]Een slijpwiel met een diameter van 200 mm functioneert het best bij een toerental tussen 1400 en 2100 tpm.[/FONT]
[FONT=&quot]Een slijpwiel met een diameter van 250 mm functioneert niet bij deze hoge toerentallen omdat het niet gebalanceerd is. Gebruik deze wielen alleen op langzaam lopende slijpmachines zoals b.v. de Tormek.”

https://dehoutdraaierij.nl/shop/slijpen/cbn-slijpwielen/

[/FONT]
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Dat klinkt interessant gezien het feit dat ik geen kraan direct bij de werkplaats heb. Denk dat ik m uit Duitsland moet importeren daar het model van de houtdraaierij pas weer in maart leverbaar is. Ik ga ns wat rondneuzen.

Ook Schulte heeft de machine niet meer... En Neureiter heeft ze ook niet meer bij mijn weten.... We zitten allemaal op dezelfde container te wachten...:)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
lol tussen de little pony's. Ik ga binnenkort misschien bij de houtdraaierij een cbn wiel voor mijn hbm tormek clone aanschaffen. Moet nog even door sparen. (teveel geld aan ict zaken uit gegeven ;) )
 

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
Ook Schulte heeft de machine niet meer... En Neureiter heeft ze ook niet meer bij mijn weten.... We zitten allemaal op dezelfde container te wachten...:)

Hoi Ronald,
Ik heb de stoute schoen aangetrokken en Neureiter toch een berichtje geschreven. Ze hadden de machine toch liggen. Ik had hem graag bij jou gekocht maar daar de machine bij Neureiter inc verzenden 404 euro was heb ik toch voor de snellere optie gekozen.

groet,

michel
 

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
Daar heb je een mooie machine aan

Ik ben erg benieuwd! Heb jij ervaring met de Tormek opzetstukken die je dmv de BGM100 set ook met een werkbankslijpmachine kan gebruiken? Is het een aanrader? Het tikt behoorlijk aan als je de opzetstukken voor beitel, schaar, klein mes en groot mes moet aanschaffen :-s
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hoi Ronald,
Ik heb de stoute schoen aangetrokken en Neureiter toch een berichtje geschreven. Ze hadden de machine toch liggen. Ik had hem graag bij jou gekocht maar daar de machine bij Neureiter inc verzenden 404 euro was heb ik toch voor de snellere optie gekozen.

groet,

michel

Ik heb inmiddels ook begrepen dat ze de machine toch nog op voorraad hebben... Nou prima toch?! Veel succes ermee.
(zo zie je maar, nooit zomaar anderen napraten....)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.