Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Mooie natslijper gezocht

Heeft iemand toevallig wat moois in de aanbieding? Tormek T8 zou super zijn maar ik neem ook genoegen met iets minder chiques.

ik wil er houtbeitels en allicht ook keukenmessen mee sljpen, dus opzetstukken zijn uiteraard ook welkom!

groeten

michel

https://dehoutdraaierij.nl/shop/slijpen/slijpmachine/

geen geklieder met water, fantastisch machine met een zeer mooie loop
    CBN wiel is top om mee te slijpen en kost minder dan een Tormek
    Met een hamer past alles...

Dat klinkt interessant gezien het feit dat ik geen kraan direct bij de werkplaats heb. Denk dat ik m uit Duitsland moet importeren daar het model van de houtdraaierij pas weer in maart leverbaar is. Ik ga ns wat rondneuzen.

Zo'n cbn wiel kan ook op een andere slijpmachine.

Heeft een CBN- wiel op een Tormek wel genoeg toeren?

Hoe bedoel je genoeg toeren? Als het goed is stel je alles zo in dat je minimaal moet afnemen. Je kunt tenslotte ook met de hand met cbn of diamant slijpen, er is toch geen minimumsnelheid?

Als je een spijker hebt geraakt en flink moet bijslijpen, dan is een Tormek toch al niet de goede keuze.

Dit is eat er op de website van de houtdraaierij staat over slijpen met een cbn wiel:
    2 – Toerental: Een slijpwiel met een diameter van 150 mm functioneert het best bij een toerental tussen 1700 en 3000 tpm.Een slijpwiel met een diameter van 200 mm functioneert het best bij een toerental tussen 1400 en 2100 tpm.
    Een slijpwiel met een diameter van 250 mm functioneert niet bij deze hoge toerentallen omdat het niet gebalanceerd is. Gebruik deze wielen alleen op langzaam lopende slijpmachines zoals b.v. de Tormek.”

https://dehoutdraaierij.nl/shop/slij...n-slijpwielen/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim1965 Bekijk Berichten
    Heeft een CBN- wiel op een Tormek wel genoeg toeren?
    CBN heeft juist niet veel toeren nodig, mijn machine draait op 90 toeren
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mholper Bekijk Berichten
    Dat klinkt interessant gezien het feit dat ik geen kraan direct bij de werkplaats heb. Denk dat ik m uit Duitsland moet importeren daar het model van de houtdraaierij pas weer in maart leverbaar is. Ik ga ns wat rondneuzen.
    Ook Schulte heeft de machine niet meer... En Neureiter heeft ze ook niet meer bij mijn weten.... We zitten allemaal op dezelfde container te wachten...:-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

In dat geval zie ik het als een goed teken dat de machine zo gewild is :-)

Forum Rechten