Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Vloerluik kelder

Vloerluik kelder

In onze garage hebben we een opening van 220x90cm naar de kelder.
    Hier wil ik een kelderluik voor maken.

Ik heb nog een overschot eiken planken (br 15cm) liggen die ik wil gebruiken als afwerking.
    Daaronder zou ik een frame maken in CLS 38x58 met h.o.h. 36cm.
    Eventueel te reduceren naar 38x40 met daarboven dan een doorlopende multiplexplaat van 18mm.
    Dit zou ik doen om de planken dmv een polymeer parketlijm te verlijmen op de multiplex.

In bijlage een schets van hoe ik het voor ogen heb.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      trapluik.jpg
Bekeken:   228
Grootte:   30,8 KB
ID:        83570

Voor de scharnieren zou ik willen werken met verdoken (deur)scharnieren nl. Tectus TE 540 3D A8.
    Deze kunnen 100kg dragen.
    Luik zou ik mee laten ondersteunen dmv 2 gasveren.

Wat denken jullie van de opbouw, gedachtengang?

Groetjes!
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JerD Bekijk Berichten
    eiken planken (br 15cm)
    Daaronder CLS 38x58 met h.o.h. 36cm (Eventueel te reduceren naar 38x40)
    multiplexplaat van 18mm.
    Groetjes!

Is het een kelder of een schuilkelder ?
    gebruik van de eiken planken een paar stukjes waar je latten van zaag voor er onder/overdwars die je vast zet met slobgaten (dan kan het werken)

Niet moeilijker maken dan het is, wat je nu voor ogen heb is 40+18+24 (Ik gok dat het vloerplanken zijn oid) dan word je luik 82mm dik, compleet over de top en niet nodig (tenzij je er een olifant op wil parkeren om te voorkomen dat je schoonmoeder uit de kelder vlucht, in dat geval zou ik gewoon beton storten
    Met een hamer past alles...

Deurplaat met alu kern op maat zagen.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Als je het geheel wat lichter uitvoert door een soort torsion-box constructie te maken, dan kan je ook nog wat isolatiemateriaal toepassen. Een kelder (luik) wi nog wel eens een bron van kou zijn.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Dekplaat mag niet te dun zijn als er een auto overheen kan rijden, een aigo valt wel mee, een x5 weegt wel wat meer.
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten