Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Fluitend kozijn

Fluitend kozijn

... is leuk voor de dames die langslopen maar minder voor ons.

een jaar geleden hebben we een nieuw kozijn + dubbelglas geplaatst in de voor gevel. Ik weet nog dat het er redelijk strak inpaste, de compriband zat op sommige plaatsen verschoven. Aan de buitenzijde is niet gekit oid.

probleem wat we nu hebben is dat er een raar geluidsprobleem is die ik zelf niet kan vinden. De hogere tonen worden soort van versterkt en geven een schel geluid. Zeker als het geregend is hoor je het verkeer heel goed voorbij komen.
    Het lijkt alsof er een buis door de gevel steekt, waarin het geluid resoneerd en schel / fluitend wordt.
    Ik heb alle naden aan de buitenzijde volgepropt met stroken doek, maar dat maakte geen verschil.

iemand nog tips waar ik het in moet zoeken of dit herkend?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Komt het toevallig niet bij de lekdorpels vandaan?.
    Dat de wind daar onder door giert?

- - - Updated - - -

Dus tussen het kozijn en de lekdorpels

Je foto is wat onduidelijk, maar ik zie volgens mij aan de linkerkant het zonnescherm op de post van het kozijn zitten. Lijkt mij de eerste verdachte. Is ook niet echt een fraaie bevestiging zo.

Contactgeluid van het scherm kan één op één worden doorgegeven op het hout.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

De band van het zonnescherm icm met de bovenbuis.
    Scherm boven vastbinden en de band ontspannen om te testen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Mmm das een goeie met het scherm. Deze zit er toch tijdelijk op totdat een nieuwe komt.
    Onder het kozijn en de lekdorpels heb ik een stuk band gepropt maar dat gaf geen verschil

Bij nood zou je met een warmte camera bij het kozijn kunnen kijken of er een lek is..... maar denk ook dat het het zonnescherm is. Worden de zijkanten van het scherm goed afgedicht als hij ingerold is? Dan kan er wind in de holle ruimte komen.

Nou het is een oud scherm. Ik haal hem er zo spoedig mogelijk af.

het geluid is niet echt van de wind, meer een soort van resonantie in een holle pijp van vooral de auto’s. Gek genoeg is het heel slecht op te nemen, ik denk dat de iphone het wegfilterd oid
    Laatst gewijzigd door Clements; 07-01-19 om 20:28.

Helaas, het zonnescherm was niet de veroorzaker van het geluid
    heb het scherm van het weekend eraf gehaald maar het mocht niet baten.

Zou die klimop de voegen hebben weggevreten waardoor de spouwmuur open is?
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Mijn eerste gedachte was dat het misschien van ventilerende glaslatten kan komen? Daar zitten op een bepaalde afstand gaten/holletjes is, en deze lopen onder de hele glaslat door. Misschien dat de wind daaronder kan komen?

Is het ook met wind uit een bepaalde richting? Of maakt dat geen verschil?

Forum Rechten