Leftover gemelamineerd spaanplaat

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Waarschijnlijk voor velen een bekend probleem: een voorraad spaanplaat. Na onze verhuizing hebben de meeste Ikea meubels het niet overleefd en inmiddels plaats gemaakt voor meubels uit een hoger segment. Echter vond ik het zonde om al die perfecte stukken gemelamineerd spaanplaat zomaar weg te gooien. Heb me alleen niet gerealiseerd dat ik geen idee heb wat ik er nu mee aan moet. Daarom de vraag: heeft iemand nog een goed idee wat ik met dit materiaal kan? Vooralsnog staat als enige op de planning om er nette planken van te zagen voor onze voorraadruimte.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik hou de noemenswaardige reststukken bij, daar vind je altijd wel een doel voor. Vorige week nog dit rekje gemaakt voor een aantal klemmen:

20181231_130919.jpg

De week daarvoor 2 freesmallen gemaakt, en ga zo maar door...
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Houtopslag.jpg
Ik heb wat restant gemelamineerd spaanplaat gebruikt voor de staanders van de houtopslag. De liggers zijn van restanten die de aannemer heeft achtergelaten bij de verbouwing.
 
Laatst bewerkt:

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Ik had hetzelfde en heb er bakken van gemaakt voor kleine restanten hout. Gewoon kubussen met 1 open zijde en de gemelamineerde rand bij de opstaande randen aan de bovenkant, zodat ik niet met vingers/nagels erin prik :)
Legplanken kan ook prima en je kunt met losse kantenband, de randjes ook weer mooi afwerken. Tip: bij het zagen een stuk schilderstape zetten en daar je zaaglijn op. Dat gaat het versplinteren tegen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.