Elu bovenfrees

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Leuk ding om uit de hand mee te frezen, ik gebruik daarvoor nu een jaar of vier zijn evenbeeld (Dewalt DW621) en die heeft me nog nooit teleurgesteld!
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Goede frees, nu is dezelfde geel.
De fijnafstelling van de geleider ontbreekt.

Die doosjes freesjes kon je destijds voor 10 gulden of euro bij alle bouwmarkten kopen.
Redelijke kwaliteit, de asjes konden wel eens behoorlijk afwijken in dikte
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Elu was kwalitatief beter als de nieuwe Dewalt , en als jij dezelfde hebt kan ik er vast wel een kopieerring ( 17 mm ) voor vinden .
Volgens het bonnetje wat er in zat koste de set frezen ruim 200 gulden toen .

Willem
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Heb er ook nog 1 liggen. Voordeel van de Elu boven de 3? andere frezen die ik heb: de bovenkant is plat, dus je kan hem echt op zijn kop op de bank zetten om een nieuwe frees in te spannen...

Zo simpel, en toch gaan 3 verschillende fabrikanten daarop de mist in.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Ik heb het niet zo met deze freesjes.. Heb zelf ook zo'n doosje en had laatst de 16 mm groeffrees even nodig. Na een paar rondes dacht ik: waarom freest hij niet zo lekker meer? Frees stilgezet en allebei de lange snijkanten weg. Als in afgebroken.. Levensgevaarlijk dus. Alleen de afrondfreesjes heb ik nog, de rest is de vuilbak ingegaan.. Je moet er niet aan denken dat zo'n splinter snijvlak ergens heenschiet waar je het niet wil hebben! Investeer dan liever in CMT-freesjes oid.

De machine is wel leuk trouwens...
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Dat is flauwekul. Ik heb ook ooit zo een doosje gehad voor de action tijd. Waren toen rond de 150 gulden en ja ziet er hetzelfde uit als vd action maar waren het niet.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Dat zeg ik niet. Ik bedoel alleen te zeggen dat aan op elkaar lijkende doosjes niet de kwaliteit vd erin zittende freesjes beoordeeld kan worden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.