Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Ik kan je inderdaad de Jellema's aanraden (heb gelukkig een broertje dat bouwkunde studeerde, maar onze universiteitsbibliotheek heeft ze ook. Voor het overige kom ik met VWO natuurkunde, een hoop logisch denken, overspanningstabellen en gewoon vragen aan een bouwkundige een heel eind.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Je hoeft niet meteen de hele reeks van Jellema aan te schaffen. Begin gewoon met een interessant deel. Een bewaarde zoekopdracht op marktplaats werkt ook erg goed, als je al weet wat je wilt hebben.

Kijk ook eens op de site van Joost de Vree.

Ik denk dat ik een groot deel van mijn boeken ga opruimen. De basis constructieleer zal daar ook bij zitten. Stuur anders een pb als je interesse hebt. Ik lees het forum niet heel frequent.

Het zelf ontwerpen van een schuur is leuk. Alleen, de fijne kneepjes van de constructie beheersen is maar een deel van wat je moet kunnen om een goed bruikbaar en redelijk duurzaam ontwerp te maken. Het op de juiste wijze isoleren tegen koude (winter) en warmte (zomer) is echt een complexe materie. Ook vocht is een aspect, zowel als water dat van boven of uit de grond komt, en als damp die onzichtbaar is. Als mensen zweten zie je dat maar ook zonder zweet produceert een mens "damp". Deze zaken hangen vaak samen.

Helaas weet ik geen boeken of leesbare informatie zoals je vraagt. In de bouw is praktijk ervaring nog steeds heel belangrijk om de juiste beslissingen te nemen. Mijn opleiding is HTS bouwkunde en daarna de academie van bouwkunst. Was werkzaam in de bouwvoorbereiding, zowel in het ontwerp als de techniek.

Ik lees graag hoe het verder met je gaat.

De website van Joost de Vree heb ik al meermalig gebruikt tijdens mijn renovatie, wat een kennis heeft die man verzameld op zijn website. Soms alleen al handig omdat ik niet de Nederlandse benaming wist van dingen die ik in engelse bronnen leerde.

Die dictaten van de TU Delft zien er interessant uit, misschien dat ik begin met daar een deukje in te maken zo nu en dan. Bedankt voor je aanbod Bijtel! als ik een beetje verder kom in die dictaten en ik vind het nog steeds interessant dan maak ik misschien gebruik van je aanbod

Je hebt helemaal gelijk ilex, daarom vond ik het ook interessant om te zien dat er zo'n Jellema reeks boeken is met zoveel verschillende onderwerpen die allemaal met de bouw te maken hebben, en toen schrok ik een beetje van de prijs

Tinco, interessant, hou je ons op de hoogte van je vorderingen en waar je bruikbare informatie vindt? Met foto’s van je constructies natuurlijk!

Forum Rechten