keuze afzuiging

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
ik heb besloten dit jaar de hammer A3-31 te kopen. Nu heeft hammer ook een eigen afzuigsysteem. Vraag is of dit een prima keuze is of moet ik voor een ander merk kiezen.
De volume stroom is wel de minste van allemaal. Vergeleken met de felder opties.
alvast dank voor de reactie.
 

mhe

Actieve deelnemer
8 dec 2013
50
0
Ik heb dezelfde machine met daaraan een AF 14 van Felder. Maar wel inmiddels met een patronenstoffilter, want die wil je echt wel hebben. Met dat nieuwe filter werkt dat prima, maar het kan natuurlijk nog beter.

Maar had ik de ruimte, en het geld, dan kocht ik een Felder RL 140...

Elders op dit forum kun je veel discussies over dit onderwerp vinden.

-maarten
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Hi steven, wij hebben bij onze reserve machine hammer 31 breed ook dezelfde afzuiger van hammer (met fijnstoffilter) maar ik zou toch eerder een hbm met fijnstoffilter kopen. Deze hebben een 2 of 3 pk motor hebben hierdoor meer kracht als de 1 pk van hammer. Succes en veel plezier van de hammer! Mvg wilco
 

J. Bakels

Nieuw lid
6 nov 2015
11
1
Dag Steven, ik heb een AF 14 op een a31. Doet het prima maar ga nu naar een AF 16 doordat deze naar de zolder gaat en ik meer vermogen nodig heb. Je kunt de AF 14 wel van mij overnemen..
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Bij mij ook de AF14 met (jammer genoeg de oude...) patronenfilter erop gemonteerd, en aangesloten op een A31. Doet heel degelijk z'n werk.
Ik herinner me nog van bij aankoop dat de winkel zelf (toen nog Tema in Antwerpen) de Hammer afzuiging en zelfds de AF12 van Felder (wegens de maar 'kleine' meerkost van de AF14) afraadde wegens onvoldoende afzuiging voor deze machines. Hoeveel daarvan gewoon verkoopspraatjes waren kan ik jammer genoeg niet inschatten :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.