Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 36 van de 36
    Het is wel de bedoeling de grote gaten (30mm) met een kopieerring van 30mm te gebruiken.
    De 4 kleinere gaten daar passen de bijgeleverde benchdogs zeer precies in en zijn er om de mal uit te lijnen op de pas gefreesde gaten.
    Ik vraag me af wat je met een 24mm frees en 24mm kopieerring doet wat ook niet eens past?
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Mijn eigen freesmal maken. Ik ga dus niet gebruik maken van een kunststof freesmal. De overeenkomst is dat ik ook Ecotools frezen wil gebruiken, en dat mijn ervaring tot nog toe niet slecht is (in tegenstelling tot TS).

Een 30 mm kopieerring voor mijn Metabo vind ik wel erg aan de prijs. Daarbij vind ik de positiebepaling aan de hand van twee benchdogs op korte afstand niet heel nauwkeurig. Dus een goedkopere 24 mm kopieerring en een eigen freesmal.

Ow zo ja dat kan ook.
    Houdt er wel rekening mee dat een 24mm ring niet samen gaat met een 24 mm frees.
    Je moet namelijk invallen met de frees door de kopieerring heen.
    Ook een 20mm frees zou ik eerst even meten of dat past
    binnen diamerer 24mm ring even opmeten, is dat groter dan 20mm dan kun je een 20mm frees gebruiken al zal de stofafzuiging niks meer voorstellen.
    omdat er een heel kleine opening is tussen ring en frees.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Als het goed is moet het passen. Binnenring zou 22 mm moeten zijn. Stofafzuiging is toch al ruk. De mal ga ik maken met twee t-tracks die ik als geleiderails gebruik. Moet alleen nog iets bedenken om de onderlinge afstand nauwkeurig te krijgen. Maar dat zal iets worden van een benchdog in het vorige gat en een afstandhouder.
    Laatst gewijzigd door Superkees; 12-01-19 om 22:56.

Tegenvaller. De 20 mm frees pas niet in de 24 mm kopieering. Zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met een dergelijk freesmal als van 247? Met een kopieerring 30 mm gaat het voor mij hard richting 100- euro. Vind ik toch veel geld voor wat gaten.

voor iets eenmaligs is het inderdaad veel geld.
    Maar ik ben van plan later meerdere bladen te maken.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Forum Rechten