Nieuwe prijspolitiek festool en bosch

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb begrepen dat zowel festool en bosch een nieuwe prijspolitiek voor geheel europa hebben. Je zou nu bij de dealer in de buurt voor dezelfde prijs terecht kunnen als in duitsland of andere landen in europa. Er is nog een maar en dat is de voorraad die in omloop is.
We zullen het zien. Wie heeft er al ervaring mee en wil het delen?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oftewel, de kleinere zelfstandige word verder afgeknepen ? er word dus een vaste prijs afgedwongen maar ik kan me niet voorstellen dat een kleine zelfstandige dezelfde inkoop krijgt als grote bedrijven die een veelvoud wegzetten
Bedrijven die groot inkopen (denk maar aan een Media Markt) dwingen hele andere prijzen af, anders ligt merk X gewoon niet op de plank

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Lijkt me sterk..... er zijn in europa beperkingen aan wat een fabrikant aan prijsbeleid mag neerzetten. Ze kunnen hooguit wat adviesprijzen roepen, maar dat is het. Nu verkopen er ook al legio dealers tegen lagere prijzen dan wat Festool adviseerd. Een verkoper bepaald gewoon zijn eigen prijs.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Daar zit wat in, echter ervaringen uit het verleden weet een fabrikant toch een hoop af te dwingen (niet leveren enzo)
Als deze actie leidt tot betere prijzen en de kleine ondernemer schiet er niet bij in is dat top, echter ben ik sceptisch
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Pentax, het fotocameramerk, doet dit ook. Of het mag en hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar kijk maar online: overal dezelfde prijzen. De praktijk heeft mij inmiddels geleerd dat je gewoon je adresjes moet zien te vinden die wel wat willen onderhandelen. Ik koop mijn fotoapparatuur meestal bij een zaakje in Purmerend, waar ik altijd wel wat korting krijg.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Toestellen van Miele kosten op enkele euro's na overal evenveel. Of je ze nu bij een grote prijsbreker of een lokale handelaar koopt maakt niets uit.
Het kan dus.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Oftewel, de kleinere zelfstandige word verder afgeknepen ? er word dus een vaste prijs afgedwongen maar ik kan me niet voorstellen dat een kleine zelfstandige dezelfde inkoop krijgt als grote bedrijven die een veelvoud wegzetten
Bedrijven die groot inkopen (denk maar aan een Media Markt) dwingen hele andere prijzen af, anders ligt merk X gewoon niet op de plank

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen
mediamerkt is bijna nooit de goedkoopste.
Bij Sonos sie je ook dat die in Nederland overal even duur zijn, of ik nu hier in het dorp of via Internet bestel.

Het prijsverschil tussen BOSCH in Nl en DLD is wel heel groot
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ze sturen op de inkoopprijs niet op de verkoop kant. Tja of het werkt zien we wel. Maar de dealers die ik gesproken heb zijn positief.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik ben benieuwd of dat betekend of de prijs voor gereedschap zal dalen. De prijs voor Festool machines in Nederland of Duitsland ontloopt elkaar nog niet zoveel, maar voor verbruiksartikelen als freesbits en zaagbladen kan het aanzienlijk oplopen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Als voor de inkoop voor iedereen dezelfde prijs betaald, zou dat voor de kleine ondernemer dan toch juist goed moeten zijn.

Gratis verzenden bestaat niet, ook al wordt dat wel vaak zo gebracht, de man in de vrachtauto of bestelbus verdiend namelijk ook gewoon een salaris. De lokale handel zou je dan in de winkel een scherpe prijs moeten kunnen bieden, zeker als Amazon en dergelijke dezelfde inkoop moeten betalen, i.p.v. de grootafnemerskortingen die ze nu waarschijnlijk krijgen.

Maar dat is mijn gedachte erover, ik ben voorstander van de lokale handelaar, het prijsverschil is echter vaak erg groot, en misschien wel oneerlijk groot door de kortingenpolitiek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.