Oneida super dust deputy nergens meer beschikbaar?

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Oneida super dust deputy beschikbaarheid + info

Ik heb na wat twijfelen besloten dat ik mijn spaanafzuiger ga upgraden met een grote cycloon ipv een compleet ander exemplaar te kopen. Nu valt me echter op dat ik de (kunststof) Super dust deputy met 5 inch outlets niet meer kan vinden in BE/NL/DE/UK... Iemand een idee hoe dit komt, is er misschien een andere versie onderweg? Op hun website vind ik niet meteen meer info. Zelfs de vele replica's op aliexpress en consoorten zijn verdwenen, enkel de kleine cyclonen voor op een stofzuiger te gebruiken gooien ze je nog steeds dood mee.

Tips waar er nog eentje op voorraad is zijn ook altijd welkom ;)

(titel aangepast aangezien topic wat uitloopt)
 
Laatst bewerkt:

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Klopt, sorotec heeft ze volgens mij nog wel.
en nog ietsje goedkoper dan hier in Nederland.
Ik heb gisteren die van mij binnen gekregen, start deze week met een draadje over de bouw van mijn motafzuig met cycloon en hepa filter.
ik gebruik zelf trouwens de xl versie met 6" aan en afvoer.

Duurt bij gereedschappro trouwens 2 tot 3 maand voor ze weer beschikbaar zijn.

groet john
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Dan ga ik ze daar maar bestellen. Zou de XL nog altijd meer debiet leveren dan de 6 inch variant, ook al zou ik met 120mm darmen werken?
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
De xl versie is ontwikkeld voor een grotere luchtdebiet, om er dus voor te zorgen dat de xl goed werkt moet je een ventilator gebruiken met een debied dat binnen de range valt, een grotere dan voor de super versie het maakt niet uit of je een 120 of 150mm slang gebruikt, maar hoe kleiner de slang hoe groter de ventilator moet zijn, omdat een kleinere slang meer weerstand heeft dan een grotere.
De xl versie is wel echt groot, maar ik hoop met het ontwerp dat ik wil bouwen een goede motafzuig te krijgen.

groet john
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Misschien toch best opteren voor een XL dan. Mijn afzuiging heeft standaard een debiet van 2530 m3 en nu zelfs 3050 m3 met de fijnstof filter erop. Hopelijk is het geen overkill... Ik ben net als jou van plan een zelfbouw geheel te maken, ik denk dat ik de werking eerst ga testen door de cycloon al een keer los aan de afzuiging te koppelen. Aan welk luchtdebiet komt jouw afzuiger?
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Volgens spec doet de afzuigventilator 4000 m3/h.
dit is echter bij vrije aanzuig en afblaas.
zodra er buizen slangen en filters op komen zakt hij naar beneden, ik hoop tussen de 2200 en 2500 over te houden.
een diebied van 3050 ligt volgens mij ruim buiten de range van de super, het gevolg kan zijn dat de prestatie van de super minder goed is bij 3000m3/h dan bij 2000m3/h.
als je 3050m3/h hebt gemeten, zou ik voor de xl gaan.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Nee ik spreek gewoon over de fabrieksopgave. Ik zal er dus maar voorzichtig van uit gaan dat ik ook niet ver boven de toegestane 2100m³ ga uitkomen uiteindelijk.

Alvast erg bedankt voor de tips allemaal! :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.