keukendeurtjes met Cortenstaal paneel

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
kom net bij een klant vandaan die Cortenstaal heel mooi vindt vooral om de warme kleur, zou het mogelijk zijn om die kleur op bv MDF te schilderen of dat ik voorstel om op het houten paneel het staal te lijmen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
dan moet je wel verdomd goed kunnen schilderen wil dat er ook maar iets op lijken
het is natuurlijk nooit egaal van kleur en structuur.
Ik zou voor echt gaan, dus het plaatstaal lijmen
Voor de afwerking moet je gaan experimenteren, zodra je het lakt veranderd de kleur, je zou het met traelyx naturel of skylt kunnen proberen (trae lyx heb ik eerder op staal gebruikt, dat ging goed, wat het doet met de kleur van roest weet ik niet))
 

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
Volgens mij verkoopt 247tailoir steel 2mm cortenA staal. Dat wordt nog wel ff wat gewicht (15 kg/m2).
Even stralen en natmaken en het is in no time bruin.
misschien alleen afwerken met een olie, voor een mooi donker patina:rolleyes:
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Het lastige van corten staal is dat als je het lakt de kleur gelijk een stuk donkerder wordt, been there done that. Het is niet per se lelijk maar het vos oranje rood haal je er wel vanaf. Heeft baars en bloemhof niets in het assortiment?
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik zie het regelmatig voorbij komen in de fabriek meer mensen vinden het mooi dus is gewoon te koop als mdf met kunststof toplaag.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik ken het product uit de eerste reactie niet, maar zie bieden ook een afwerking aan zodat het roest niet meer afgeeft.
ik zou zeker niet met allerlei soorten lak expirimenteren, maar hun product gebruiken.

als je cortenstaal gebruikt, zou ik het niet op het hout lijmen, maar het plaatmateriaal als paneel gebruiken ivm uitzetten en krimpen.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Zoeken op duropal Corten Steel met google levert oa dit resultaat, je kan A4 stalen aanvragen, het ziet er best realistisch uit.

252F4050-B628-4275-ADD8-8CC8DC6C14CD.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.