Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

keukendeurtjes met Cortenstaal paneel

kom net bij een klant vandaan die Cortenstaal heel mooi vindt vooral om de warme kleur, zou het mogelijk zijn om die kleur op bv MDF te schilderen of dat ik voorstel om op het houten paneel het staal te lijmen.

ik neem aan dat het dan om de roest gaat? Want cortenstaal is gewoon staal dat als een malle oppervlakte roest. Krijg je dus ook bruine vingers van en is niet echt geschikt voor in de keuken lijkt mij.

Qua schilderen zou je kunnen kijken naar roestverf: https://www.nicolaasverf.nl/product/oxido-roestverf/

dan moet je wel verdomd goed kunnen schilderen wil dat er ook maar iets op lijken
    het is natuurlijk nooit egaal van kleur en structuur.
    Ik zou voor echt gaan, dus het plaatstaal lijmen
    Voor de afwerking moet je gaan experimenteren, zodra je het lakt veranderd de kleur, je zou het met traelyx naturel of skylt kunnen proberen (trae lyx heb ik eerder op staal gebruikt, dat ging goed, wat het doet met de kleur van roest weet ik niet))
    Met een hamer past alles...

Volgens mij verkoopt 247tailoir steel 2mm cortenA staal. Dat wordt nog wel ff wat gewicht (15 kg/m2).
    Even stralen en natmaken en het is in no time bruin.
    misschien alleen afwerken met een olie, voor een mooi donker patina

Het is er zeker dunner
    https://www.ijzershop.nl/plaat-corte...RoCvqkQAvD_BwE

misschien nog wel dunner (0.5 ?)

Het lastige van corten staal is dat als je het lakt de kleur gelijk een stuk donkerder wordt, been there done that. Het is niet per se lelijk maar het vos oranje rood haal je er wel vanaf. Heeft baars en bloemhof niets in het assortiment?

Ik zie het regelmatig voorbij komen in de fabriek meer mensen vinden het mooi dus is gewoon te koop als mdf met kunststof toplaag.

Ik ken het product uit de eerste reactie niet, maar zie bieden ook een afwerking aan zodat het roest niet meer afgeeft.
    ik zou zeker niet met allerlei soorten lak expirimenteren, maar hun product gebruiken.

als je cortenstaal gebruikt, zou ik het niet op het hout lijmen, maar het plaatmateriaal als paneel gebruiken ivm uitzetten en krimpen.

Er is gewoon spaanplaat met zo’n decor. Kijk eens bij egger of kronospan. Of losse folie van baars en bloemhof

Folie ?? dat doet al pijn aan je ogen als je er naar kijkt

Forum Rechten