machine transport

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
De beste wensen, en het jaar strart met een probleemje
Ik heb een lintzaag gekocht en die staat ergens tussen Deventer en Almelo
Wie weet hoe je zoiets met eern trsansportbedrijf naar Zeist krijcht
Ik zie namelijk op tegen vervoer met een aanhangwagen want hoe krijg je zo'n ding van 180 kilo schade vrij er i en er uit ..
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Een lintzaag is meestal makkelijk plat op zijn 'rug' te vervoeren, met het blad naar boven toe. Ligt vaak heel stabiel, gewoon even een paar riempjes erover en klaar. Heb er al een 5-tal zo vervoerd met een aanhangwagen. Tot aan de aanhangwagen brengen, deken over de aanhangwagen leggen, ertegen kantelen en dan met de voet van de machine verder erop tillen. Goed te doen met twee stevige mannen, drie is nog makkelijker natuurlijk :) Succes!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
je hoeft het niet op te tillen he, alleen verplaatsen
als de lintzaag achter de aanhanger staat iets op zij duwen, tegel(s) er onder, andere kant op duwen en zo tegel voor tegel omhoog, dan als een pinguin kan je hem zo de aanhanger in waggelen

Niet moeilijker maken dan het is, het is prima te doen
voor de rest van/naar werkplaats 2 goeie hondjes maken

Optie 2, met 4 personen dan ding ophalen, dan is het maar 45kg per persoon
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
180 kilo is geen gietijzeren monster van 3 meter hoog, dat kun je best gemakkelijk zoals Toxiq schrijf iets schuin duwen als je aan de bovenkant duwt (de hefboom is dan aanzienlijk, tenslotte). Het gewicht lijkt redelijk op bv. een Hammer N4400 (170 kg).
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Afgelopen voorjaar een zware ca 250 kilo Lintzaag opgehaald, om de Lintzaag in de aanhanger te tillen en thuis er weer uit te tillen heb ik en zgn werkplaats kraan gehuurd til vermogen ca 1000 kilo, is speciaal ontwikkeld om motoren uit een auto te tillen maar een Lintzaag gaat ook prima de verkoper had last van zijn rug dus ik moest alles zelf doen maar met deze kraan ging dat perfekt ook omdat je met de 2 poten onder de aanhanger kan komen.

Groet Rinus
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.