vraag over uitloop tafel vlaktebank

ArnoudA

Nieuw lid
2 jan 2019
5
0
Hallo,

Ik zit me al enige tijd te verdiepen in de vandiktebank. Nu heb ik laatst voor het eerst ermee kunnen werken en heb ik er een vraag over.
Het viel mij op de uitlooptafel van het vlak gedeelte schuin wegloopt, hoor dit zo te zijn? Ik zelf merkte dat ik daardoor de neiging had het hout te 'kantelen' waardoor hij niet mooi afvlakte.

Ik heb een foto toegevoegd om mijn verhaal wat duidelijker te maken.

Ik hoor hier graag jullie mening over

Vandiktebank.jpg
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Het hoort niet, zoals Ronald al zegt, hoort het uitvoerblad/achterblad evenwijdig met het aanvoerblad te lopen. Er zal een stelsysteem aan je vlakbank zitten om de uitvoertafel parallel met de invoertafel te krijgen.
 

ArnoudA

Nieuw lid
2 jan 2019
5
0
Bedankt voor jullie reacties, nastellen lijkt me lastig, als U goed op de foto kijkt ziet U dat de achterblad eerst wel recht/vlak loopt en daarna schuin wegloopt.
Inmiddels een reactie gehad van de fabrikant en die zegt dat het zo hoort.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mij lijkt het eerder, afgaande op deze foto althans, dat het blad zelf niet vlak is?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Vreemde reactie van de fabrikant. Het hoort niet zo. Uitvoertafels horen vlak te zijn. Als je anders druk op het hout uitoefend met schaven, dan kantelt het hout omhoog van de messen.

Wat voor merk is het als ik vragen mag?
 

ArnoudA

Nieuw lid
2 jan 2019
5
0
Dat is precies wat ik ook merkte.
Hij is van het merk powerplus type nummer POWX204
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik zou weer contact met de fabrikant opnemen, en een nieuwe eisen. Maar ik ben bang dat je met een nieuw exemplaar precies hetzelfde gaat krijgen. Het zijn niet de meest hoogwaardige machines. Om mee te oefenen zijn ze leuk, maar je loopt al snel tegen de tekortkomingen van de machine aan zoals je nu al ervaren hebt. Het uitvoerblad is gewoon krom. Dit valt ook niet na te stellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.