Spouwmes PK300 richten

Bosman

Actieve deelnemer
2 mrt 2018
26
1
Hallo allemaal,

een tijd geleden heb ik een gebruikte Electra Beckum PK300 kunnen overnemen voor weinig. Nu loop ik tegen het probleem aan dat het spouwmes niet recht achter het zaagblad staat. Het spouwmes staat niet in lijn met het blad maar staat ook nog eens iets scheef t.o.v. het blad.
Er zitten stelschroeven op de machine om het spouwmes “te richten”. Door middel van deze schroeven zou het mogelijk moeten zijn om het spouwmes goed te stellen; door de schroeven in te draaien zou het spouwmes zich moeten richten in lijn met het zaagblad. Het gebruik van de schroeven blijkt echter een probleem. Ik heb op de bovenste schroef al geen ruimte meer om deze nog verder in te draaien. Deze zit al volledig ingedraaid (heeft de ver die erachter zit al volledig ingedrukt). De onderste schroef heeft nog wel voldoende ruimte om te stellen.

Voordat ik de machine verder ga ontmantelen om een poging te doen uit te vinden wat de oorzaak is, vroeg ik me af of iemand dit probleem herkent en mogelijk de oorzaak kent...

Groet,

Bart
 
Laatst bewerkt:

Bosman

Actieve deelnemer
2 mrt 2018
26
1
Spouwmes is het originele mes en is absoluut vlak. Zal vanavond een fotootje maken. Misschien dat dat iemand op een goed idee brengt aangezien ik er echt niet uit kom...
Brutale vraag: Is er iemand met een pk300 in Brabant, bij voorkeur Tilburg en omgeving, waar ik eens mag komen kijken naar de montage van het mes? Misschien brengt dat licht in de duisternis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.