gezocht: lintzaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

henriW

Actieve deelnemer
9 nov 2018
34
0
Ik zoek een goede lintzaag. ik wil er dikke planken mee op dikte kunnen zagen voor ze de van dikte bank in gaan.
- De hoogte moet op zijn minst 25 cm zijn
- ik heb 380 beschikbaar
- Ik woon in de buurt van Arnhem, maar afstand is niet zo belangrijk.

Dus mocht iemand iets leuks te koop hebben of te koop weten dan houdt ik me aanbevolen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Is zoiets wat ?
https://www.marktplaats.nl/a/doe-he...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

kost werkelijk geen drol, misschien een nieuwe geleider er op knutselen om nog beter/strakker te zagen, dat icm met goeie zaaglinten heb je denk ik een heel fraai zaagje voor weinig geld

Wil je niks knutselen, dit is ook wel een hele fraaie, word erg weinig op geboden als je het mij vraagt
https://www.marktplaats.nl/a/doe-he...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Surf eens rond op marktplaats, er staat genoeg (ook rotzooi) de grote machines zijn vaak in verhouding veel goedkoper omdat niet veel mensen die kwijt kunnen/willen (en dat hoeven geeneens antieke beestjes te zijn)
Dus als je daar ruimte voor hebt kun je een machine kopen waar je heel veel plezier aan zal hebben
 

henriW

Actieve deelnemer
9 nov 2018
34
0
Thanks heb de aanbieder van de centauro een berichtje gestuurd met een bod. De andere zaag zou ik echt een leuk project vinden, maar dat past helaas niet in de planning. Uiteraard heb ik rondgekeken op marktplaats. Maar heb niet genoeg kennis om te beoordelen of iets een koopje of juist niet is... Dus je bericht word erg gewaardeerd!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die hammer is een zeer mooie zaag
Doordat dit soort zagen best gewild is ligt de tweedehandsprijs hoger, maar bij verkoop krijg je er ook meer voor terug (mocht houtbewerken stagneren om welke reden dan ook)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik heb binnenkort een Lurem SAR 400 te koop, in supergoede staat! Maar de zaaghoogte daarvan is maar 21 cm helaas... Moest je toch interesse hebben, hoor ik het wel!
 

henriW

Actieve deelnemer
9 nov 2018
34
0
Ik heb binnenkort een Lurem SAR 400 te koop, in supergoede staat! Maar de zaaghoogte daarvan is maar 21 cm helaas... Moest je toch interesse hebben, hoor ik het wel!
thanks, voor nu zou dat voldoende zijn, maar ben toch bang dat ik daar spijt van ga krijgen...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
als je 20 wil zagen is 21 eigenlijk niet genoeg
Beter zou dan zijn 30 of meer
Tegen de max van de lengte aan gaan zitten komt de nauwkeurigheid niet ten goede
 

henriW

Actieve deelnemer
9 nov 2018
34
0
ah dan ga ik zeker opzoek naar iets van rond de 30. ik heb contact gehad met de Centauro verkoper, maar hij wil behoorlijk meer dan het hudige bod. Met een klein beetje meer zou ik dan een nieuwe hammer kunnen kopen. Dus dat gaat hem dan ook niet worden...
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Heb je al gekeken naar de Record Power Sabre 350 (€1200) of 450 (€1800)? De eerste heeft een zaaghoogte van 285 mm en de tweede 320 mm. De Sabre-uitvoeringen zijn high end uitvoeringen van de Record Power lintzagen. Ik heb de Record Power Sabre 350 overwogen en gezien bij Baptist en was onder indruk van de bouwkwaliteit en de afwerking. De machine is zeer compleet en doordacht. Uiteindelijk ben ik voor een duurdere Hammer N3800 gegaan, maar denk niet dat de Record Power veel onderdoet voor de Hammer. De Record Power is sowieso completer. Ik wilde graag de Hammer vanwege de naam, maar echte redenen om de Hammer boven de Record Power te verkiezen had ik niet.
 

henriW

Actieve deelnemer
9 nov 2018
34
0
Zal me eens verdiepen in Record Power. Moet zeggen dat ik er nog nooit gehoord had. Dus kwa restwaarde zou een Hammer misschien beter zijn? Zeker als ze praktisch dezelfde prijs hebben(misschien dat bezorgkosten vanuit duitsland wat groter zijn)
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
De restwaarde van een Hammer zou zeker beter zijn. Echter is de Sabre 350 een stuk goedkoper dan een Hammer N3800 of N4400. De N3800 kost €1603 en de rijinrichting en transportkosten zijn bij Hammer elk ongeveer €90 duurder. Dus het verschil kan nog verder oplopen. De prijzen zijn van Baptist en Felder/Hammer Nederland.

Al de genoemde lintzagen komen zonder verstekgeleider. De Record Power heeft een standaard slot voor de verstekgeleider, dus met wat geluk kun je de verstekgeleider van jouw zaagtafel gebruiken. Bij de Hammer zit je vast aan hun dure verstekgeleider. Nog 2 voordelen: bij de Record Power kun je de langsgeleider gemakkelijk evenwijdig zetten asn het zaaglint en de machine komt met een resaw bar.

De Record Power lintzaag komt uit een fabriek in China, waar meer lintzagen vandaan komen. Echter heeft Record Power hogere kwaliteitseisen en worden de machines in de UK nog eens gecontroleerd op kwaliteit. Van andere modellen van Record Power lintzagen kun ook versies vinden van andere merken, maar van de Sabre range niet.

Dat ik voor de Hammer ben gegaan is echt een gevoelskwestie geweest. Soms wil je gewoon iets specifieks zonder duidelijke reden. Dat was hier de Hammer. Als ik alleen met mijn hoofd had beslist, dan was ik Voorde Record Power gegaan. Maar goed, ik gebruik de lintzaag voor hobby en heb geen 380V, dus misschien is voor jou een andere zaag een betere keuze.
 
Laatst bewerkt:

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik betaalde vorig jaar 2150 voor mijn n4400 geleverd incl. 2 zaaglinten maar zonder rijinrichting die nu ook iets van 100 euro kost.
dit was wel de 230v versie die iets van 100 euro duurder is dan de 400v versie.
de machine van marktplaats is van 2006 dus erg weinig afschrijving.
als je de machine bij ballas in Duitsland zou willen halen moet je wel even 800km heen en terug rijden.
ik denk niet dat het een slechte investering is, ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.

gr john
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
De N4400 kostte in 2018 €1930 en de N3800 €1603 (prijzen incl BTW, zie dit topic). Leveren is €150 en ik kreeg €75 korting. Ik weet niet of de prijzen in 2019 zijn verhoogd.

Mijn N3800 kost €1800 incl levering en BTW en dat is incl. 3 meter afzuigslang (100mm), reductiekoppeling van 125mm naar 100mm en snelkoppelingen. Ik heb geen rijinrichting er bij gekocht, want die van Hammer was €148 excl. BTW en een machineondersyel (mobile base) leek mij beter en goedkoper. Die ik heb besteld komt van GereedschapPro, maar ook HBM en bv Amazon.de hebben verschillende modellen.
 
Laatst bewerkt:

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Hi,

Ik heb de RP BS400 en die bevalt mij goed. Er zijn vast betere en duurdere machines (ook van RP of Axminster, of van Felder of Hammer) maar die pasten niet in het budget. Ik heb de Hammer 3800 serieus overwogen maar kon de meerprijs niet rechtvaardigen voor mezelf.

Als ik de plaatse ruimte had zou ik een minder compacte en oudere machine van MP zeker overwegen. Vooral omdat het gewicht ertoe doet als je zwaardere balken zaagt.
 

henriW

Actieve deelnemer
9 nov 2018
34
0
Ik heb contact gehad met Felder en een show model N4400 gekocht. Iets meer dan 200 euro korting, maar wel met X-life geleiding die ik niet perse nodig heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.