Welke zaagtafel

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Ik mag begin volgend jaar een nieuwe zaag bestellen van mijn vrouw.

Ik zit nu te dubben tussen de axminster ts 250m 2 en de holzmann ts200 230v.

Bij de axminster zou ik de tafelblad verbreding bij willen nemen voor parallel zagen.
Ik werk hoofdzakelijk met plaatmateriaal en bijna nooit met echt hout.

Maar nu heb ik het probleem. Ik ken niemand die deze machines heeft. En ook geen bedrijven die hem hebben staan. Want de bedrijven hebben alleen de duurdere variant staan en deze kan je bijna niet vergelijken met de goedkopere versies.

Mijn eisen zijn voornamelijk een zaagmachine die eigenlijk geen afwijking heeft met zagen. Dus precies en secuur zagen op de mm nauwkeurigheid.

Betere machines mogen ook vermeld worden maar geen bosch of zo.

https://www.axminster.co.uk/axminster-hobby-series-ts-250m-2-table-saw-ax943888?sel=508312
https://www.holzmann-maschinen.at/EN/table-saw-1410
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Ik zou geen axeminster nemen, ik heb er 1 en ben er niet tevreden over. Intussen alles wat niet nodig is verwijdert, niks gaat soepel. Als je ruimte hebt beter zo een loodzware oude machine, ulmia bijvoorbeeld of harwi
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Het probleem is als ik iets zoek op de site. Ook al alleen op de merknaam. Dat ik wel resultaten krijg maar bijna geen 1 van wat ik zoek. Dus bijv Axminster dan kloppen de 1ste 3 resultaten maar de rest niet. Maar in de 1ste 3 staat dan weer niks over de kwaliteit.

Dewalt machines mogen op sommige punten goed zijn. Maar ik wou een groter model.
Maar geen machine van 200 kilo en kracht stroom. Want die krijg ik niet naar achter.

De metabo/ elektra beckum zijn die beter dan de axminster. En hoe zit het met de holzmann?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Het probleem is als ik iets zoek op de site. Ook al alleen op de merknaam. Dat ik wel resultaten krijg maar bijna geen 1 van wat ik zoek. Dus bijv Axminster dan kloppen de 1ste 3 resultaten maar de rest niet. Maar in de 1ste 3 staat dan weer niks over de kwaliteit.

Dewalt machines mogen op sommige punten goed zijn. Maar ik wou een groter model.
Maar geen machine van 200 kilo en kracht stroom. Want die krijg ik niet naar achter.

De metabo/ elektra beckum zijn die beter dan de axminster. En hoe zit het met de holzmann?

Zoeken gaat het best met Google met je zoekwoorden EN woodworking.nl dan zijn de eerste resultaten van google allemaal van woodworking.nl
 

Incactus

Actieve deelnemer
9 okt 2018
63
26
Axminster kan je het beste bestellen bij gereedschappro. ze zijn ook heel behulpzaam. Had zelf een keer een vraag over een tafelzaag en daarop hebben ze axminster gebeld en die hebben toen een filmpje voor me gemaakt.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Maakt het nog uit welke versie van dewalt 745.
Want die bij de winkels staan en op de webshops zijn iets anders als die op de site van dewalt zelf staan.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik heb de 7491.......dat is volgens mij de 745 met bouwonderstel zodat ik de tafel snel weg kan vouwen en rijden als er een auto de garage in moet.....

Daarbij hebben de amerikaanse zagen van de Walt ws een langere as tbv Dado stacks......iets wat op de europese modellen niet mag....

Ik heb het op mijn versie nog niet gechecked maar ik vermoed dat een dado stack niet past bij mijn zaag.

Maar goed wellicht dat dat de kleine afwijking in modellen verklaard?
 
Laatst bewerkt:

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Ik heb ook een 7491. As heeft prima lengte voor een dado-stack. Volgens mij is dado an sich niet verboden, maar wel ongeremde zagen. Door de massa van de dado kan remmen slecht zijn voor constructie en/of motor. Maar wellicht dat anderen dit beter weten.

Groet,
Arjaan
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Hmmmmm.....

Interessant dan om op mn volgende trip naar de US de De Walt dado stack mee te nemen.....:rolleyes:
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Eerlijk gezegd heb ik 'm nog niet uitgeprobeerd. Maar ik heb 'm gewoon vanuit NL besteld.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Die CMT is bij Mobiltechnica goedkoper dan de Dewalt uit jouw link, want daar komen nog verzendkosten en importkosten bij (ook als je rekening houdt met de €10 verzendkosten bij Mobiltechnica). Normaal is de kwaliteit van CMT-zaagbladen beter dan die van Dewalt, dus ik zou de voorkeur aan de CMT geven. Let er wel op dat je de goede koopt, want de Dewalt heeft een andere asmaat dan de CMT. Ik weet niet welke op jouw zaag past.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.