Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 99
    Poe, een hoop technische info, ga er rustig over nadenken.

@juriaan, ik hou het in gedachte, bedankt.

Ga nu eerst een flesje rode wijn lostrekken. Allemaal een fijne jaarwisseling.

Wat mij persoonlijk nog wel eens cool lijkt is een mega-harpsluiting als vaste kop gebruiken.

Iets als deze https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...28848-239-3011 Volgens Google moeten de gaten dan ongeveer 175 mm hebben. Die laten frezen op 180 mm ofzo, voor- en achter vlak frezen, asje en lagers er in, dat zou er toch héél cool uitzien zo. En ruim voldoende centerhoogte bovendien.....

Misschien eens kijken naar de industriele draaibanken van Bezombes. ( Google: afbeeldingen zoekterm "bezombes tour à bois ")
    Dit zijn ook gelaste constructies, bedoeld voor productiedraaien. Lageroplossing is zichtbaar.

groeten,
    Ornament

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Wat mij persoonlijk nog wel eens cool lijkt is een mega-harpsluiting als vaste kop gebruiken.
    Ik zal eens kijken wat ik nog op mijn boot heb liggen voor je, zal alleen niet de gewenste center hoogte hebben :-)
    Met een hamer past alles...

En weer verder. De afgelopen dagen heb ik gezocht naar de mogelijkheid om een gebruikt bed te zoeken van een metaaldraaibank welke geschikt is om als basis te dienen voor de te bouwen machine. niets gevonden. dus dat wordt vanaf 0 beginnen.

Wel heb ik alvast een nieuwe frequentie regelaar aangeschaft zodat ik de oude kon gaan gebruiken om om mijn lintzaag te bouwen.
    Het is deze geworden in de 2,2kw uitvoering

. https://www.aliexpress.com/item/VFD-...AbTest=ae803_3

Ook een bijpassende motor geregeld voor een appel en een ei, 2,2kw 3pk 1400t/min 3fase
    echter zit op die motor een rem, deze wil ik verwijderen. Volgens de verkoper zou dit ook kunnen.
    Echter weet ik niet hoe?

Kan iemand mij adviseren hoe ik te werk moet gaan.

20190116_213848.jpg20190116_213822.jpg20190116_213826.jpg20190116_213837.jpg20190116_213842.jpg

Mijn motor had ook een rem, aan de achterkant 2 (inbus?) boutjes los, dan kan je de schijf iets opschuiven en remt hij niet meer
    Niet er af halen, want dan is ook je fan er af
    Gelukkig gaf je er niet meer voor dan een appel en ei :-)

Enne dat bed, lees je je mail wel eens
    Trouwens, het was toch loooooooooooooooooong term of heb je ineens peper in je schoenen :-)

Er zitten aan de achterkant (op de fan) wel 2 boutjes, deze heb ik losgedraaid maar zonder resultaat.
    Zoals ik het bekijk, kan er natuurlijk langs zitten, moet het mogelijk zijn om het rem-binnenwerk te verwijderen en daarna de fam weer terug te zetten.

Zou kunnen, niet iedere motor is gelijk natuurlijk
    Bij mij was dat niet nodig

Die twee gaten die nu open zijn, zit daar schroefdraad in? Of kan je als je door die gaten heen kijkt en de remtrommel draait, in de behuizing draadgaten zien?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten

Iets als deze https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...28848-239-3011 Volgens Google moeten de gaten dan ongeveer 175 mm hebben. Die laten frezen op 180 mm ofzo, voor- en achter vlak frezen, asje en lagers er in, dat zou er toch héél cool uitzien zo. En ruim voldoende centerhoogte bovendien.....
    Ik kan eens rondvragen... Afgekeurde shackles komen regelmatig van de vloot...
    Kijk eens bij VanBeest of GN (Grofsmederij Nieuwkoop) welke shackles (GN H10 & H14 en GP G4136,G5263,P6033) zouden kunnen, kan ik op basis daarvan een verzoekje indienen...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Forum Rechten