Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 10 van de 10 EersteEerste ... 8910
Resultaten 91 tot 99 van de 99
    Dank je wel, draait ook erg fijn, moet eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb met de grote fabrieks-draaibanken

pracht draaibank. Nog gedacht aan een buitendraaiinrichting?

Wel aan gedacht, maar heb voorlopig genoeg aan een centerhoogte van 32cm.

Zojuist je hele draadje doorgenomen. Is een mooie machine geworden Sander! ziet er goed uit, complimenten!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dehoutdraaierij Bekijk Berichten
    Zojuist je hele draadje doorgenomen. Is een mooie machine geworden Sander! ziet er goed uit, complimenten!
    Mooi compliment, dank je.

20190717_125542.jpg
    20190717_124607.jpg
    Afgelopen weekend weer naar Spinningwheels geweest voor de laatste fase van de draaibank, het project losse kop.
    De losse kop komt van een metaaldraaibank en is een prima basis voor mijn draaibank. Wel moest er iets onder gemaakt worden om aan de centerhoogte van 33,2cm te komen.
    Het blokje wat er onder zit is een stukje strip van 4cm dik, ik had niet dikker, maar dit is stevig zat. het geheel is eerst gelast en daarna nog gevlakt om het geheel recht te maken. de sleuven in de zijkant zijn om de losse kop op het subframe te klemmen met 4x m10.
    aan de onderzijde zit een 10mm plaat om het geheel tussen het bed te laten glijden, tevens kan ik met deze plaat de kop centreren.
    moet er nog wel een likje verf op smeren.

tevens heeft spinningwheels voor mij een nieuwe centerplaat gedraaid van 18cm.
    20190717_124641.jpg

Nu de draaibank op de verf na bijna gereed is wil ik even 2 mensen openlijk een hele grote veer in hun bips stoppen.

ten eerste Toxiq, dankzij hem ben ik hieraan begonnen, soms tot diep in de nacht heeft Jeroen mij van info en tips voorzien. Bedankt.
    ten tweede Spinningwheels, hij heeft voor mij al het keurige metaaldraaiwerk gemaakt, ook daar weer tot diep in de nacht in de knusse werkplaats gezeten. Remco ook jij bedankt voor het vele werk en de vele tips.

verder iedereen bedankt die meegedragen heeft tot het voltooien van dit project.

en nu mooie dingen maken...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Dat ziet er echt fantastisch uit. Hulde aan de makers en aan de bedenkers van dit moois!
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Mooi stukje vakwerk en samenwerking. Heel veel plezier ermee.

Leuk topic om door te lezen
    en prachtige draaibank
    leuk dat er zoveel hulp komt vanuit het forum
    mvg tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Forum Rechten