Magneetstrippen als gereedschaphouders

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Momenteel ben ik onderandere bezig met het reorganiseren van mijn gereedschapswand in de werkplaats. De huidige indeling is al jaren oud en is niet berekend op de hoeveelheid beitels, messen en dergelijke die ik nu heb. Ik ben wat betreft het ophangen van gereedschap erg praktisch: een paar schroeven, spijkers en deuvels en een paar houtjes met sleuven moeten het doen. Sommige zullen vinden dat de werkplaats de kwalitieten van de eigenaar als houtbewerker zouden moeten uitstralen maar zo zit ik niet in elkaar :eek: :D Één keer heb ik moeite gestoken in het maken van een houten ophangding voor mijn set zelfgemaakte beitels en dat ziet er mooi uit, maar toen ik er nog een beitel bijmaakte kwam ik een gat tekort en slingerde er altijd een beitel ergens losjes bij. En ik houd wel van een zekere structuur en regelmaat :eek:

Gisteren was ik bij Ikea en zag dat ze daar een magnetische rail hadden bedoeld voor in de keuken voor onder andere messen en dergelijke. Ik besloot er eentje mee te nemen om te proberen en heb die gisteren direct opgehangen. Mensen, wat een uitkomst! Het werkt perfect en vanaf nu geen gedoe meer als er een beitel bijkomt, er is voldoende ruimte voor uitbreiding en je bent flexibel in het uitwisselen van plekken.

Ik vind het echt een uitkomst. :D Zoiets simpels... :cool:

IMG_2668.jpg
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Wel iets, maar dat neem ik voor lief. Even een doek over het staal halen en je bent het slijpsel weer kwijt. Mij draaibeitels 'plak' ik ook tegen de draaibank met magneten en ondervind er geen nadeel van. En gelukkig is hout niet magnetisch ;)
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo Wilco,
Ook ik hang mijn beitels aan de muur met een magneetstrip die ooit bij ons in de keuken hing voor de koksmessen.
Werkt perfect, ik heb nooit last van magnetisme van mijn beitels.
Enige puntje is de stabiliteit van smalle beitels, 5mm en minder. Die willen nog wel eens vallen als ik ze per ongeluk raak.
Gelukkig hangt de rail laag, dus ze vallen nooit ver, dus ook geen schade.
Groet,
Hans
 

OkkeF

Actieve deelnemer
11 mrt 2015
91
4
Hilversum
Ik heb een paar rails naast elkaar hangen, en voor de beitels twee lagen boven elkaar. Hierdoor blijven ook de dunne beitels goed hangen.

Een tip is om een dunne lap leer over de magneetstrip te plakken zodat je beitels niet met het staal in aanraking komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.